Fixa nya bindningar?
Jag köpte Scott p3 (-09) + Salomon z12 bindninga, den 26:e december. Nästan allt har varit skit med dem. De är mina första twintips kan jag tillägga. Skidorna har blivit extremt repiga och fullt med hack, och bindningarna är inte de bästa precis.. Skistoppern på ena bindningen gick först sönder så jag åkte in till länna sport vart jag köpte dem och de fixa ny gratis. Någon dag senare gick andra stoppern sönder. Åkte in igen å de fixade problemet igen. Nu har samma jävla problem börja komma på båda stopperna igen! När jag var där förra gången frågade jag hur mycket det skulle kosta att byta till griffon, och killen sa att de skulle kosta kring 1000 kr (det är själva grejen som håller fast stoppern som krånglar och glappar). Jag kommer bara ha 500 kr i slutet på denna månad, och min morsa prejsade 7500 kr för pjäxor , skidor + bindningar, hjälm osv osv så hon / någon annan i släkten är nog inte speciellt sugen på att betala det.. förslag? kan jag klaga på att försäljaren sa att jag skulle kunna köra stora femmor / sjuor utan problem med dem? ( vilket han sa om skidorna, men bindningarna följer ju med så han måste ju ändå menat bindningarna oxå..) Själva skidorna som är sönderhackiga är väl inte så mycket att göra åt. Har tänkt att slipa ner kanterna lite.
Behöver hjälp vad jag ska göra! förslag?
Behöver hjälp vad jag ska göra! förslag?
Senast ändrad: