Martinaxell
Medlem
Fladderfri Hood
Tja!
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du med det ? Är det fel på hooden ?hyllengren sa:märkligt, den ska ju ha inbyggd antiflopping från fabrik, men ibland clashar antifloppingen med antifreezen och då kan det bli såhär
Ja! Sjukt tack! Det ska jag göra!!jeppenator sa:Testa att stryka den! Jag antar att problemet är att tyget är lite tunnt och löst? Om du stryker den så kan textilen dra ihop sig lite och på så vis så kommer den att bli "stadigare och inte lika fladdrig". Jag gjorde det på en av mina hoods och det funkade perfekt.
Ett tips till är att lägga den i frysen över natten när du strukit den (eller häng den utomhus om du har minsgrader). På så vis så kyler du ned det varma från stykningen och det gör att tyget drar åt sig stabiliteten bättre än om du inte kyler ned den efteråt. Brukar hålla 2-3 dagar och sen är det bara att göra om proceduren för bästa resultat!
Lycka till, och posta gärna bilder före och efter så kan du visa skillnaden för andra med samma problem
/Jeppenator
vad händer om morsan bestämmer sig för att frosta av frysen mitt i proceduren?jeppenator sa:Testa att stryka den! Jag antar att problemet är att tyget är lite tunnt och löst? Om du stryker den så kan textilen dra ihop sig lite och på så vis så kommer den att bli "stadigare och inte lika fladdrig". Jag gjorde det på en av mina hoods och det funkade perfekt.
Ett tips till är att lägga den i frysen över natten när du strukit den (eller häng den utomhus om du har minsgrader). På så vis så kyler du ned det varma från stykningen och det gör att tyget drar åt sig stabiliteten bättre än om du inte kyler ned den efteråt. Brukar hålla 2-3 dagar och sen är det bara att göra om proceduren för bästa resultat!
Lycka till, och posta gärna bilder före och efter så kan du visa skillnaden för andra med samma problem
/Jeppenator