Flash ? Scratch ?

• Trådstartare Trådstartare user69856
  • Start datum Start datum
U

user69856

Guest
Flash ? Scratch ?
Hej, Jag är en amatör på filmer och har skaffat adobe premiere pro 2.
Min fråga är om det går att typ.. Göra så det blinkar vitt till musiken?... sån där flash sak..Har testat lägga in vita bilder till bashöjningarna men det blir alltid fel :S.. Finns det nån effect? Hur gör man isåfall?
Och sen vet jag inte vad det heter men jag har för mej att det kallas "scratch" när typ man gör så nånting laggar sådär fram och tillbaka ?..

Hade verkligen blivit glad om nån svarade ? :)

Tack på förhand, Hejs!

Flash ? Scratch ?
de går att få till båda sakerna..

Flash - klipp precis där du vill ha denna flash (lättast är att använda snabbkomandot "C" för att få fram klippverktyget och sedan "V" för att få tillbaka musen.

Gå in under "Video Effects/Dissolve och ta effecten "additive disolve", lägg denna effekt emellan de 2 klippen du bildat. Nu borde du ha en så kallad FLASH.

Scratch - Detta gör du igenom att klippa upp klippet och spola det fram och tillbaka. enklaste sättet är att göra det igenom att lägga ut 2 likadana klipp efter varandra, sedan högerklicka på de som ligger senast på tidslinjen och välja "speed/Duration" och sedan bocka i rutan "reverse speed" då kommer de klippet att spelas baklänges. nu när du kan detta så är de bara att leka på. lägg ut massa klipp, klipp dom olika i takt till musiken. ha roligt!

Lycka till och hoppas du blev något klokare. om inte så skriv till mig i min gästbok så kan jag hjälpa dig :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp