Flat

tweakparty

Ny medlem
Flat
Är det någon som har ett tips på hur man kan åka mer stabilt när snowboarden är flat???

Ska man böja extra mycket på knäna eller hur ska man göra??

Flat
vaddå flat?? när man åker rakt ner för en backe lr???

när jag lägger en 1:a ner för en backe så tänker jag bara på att inte få tå lr hälhugg så man måste ju kompensera lite när man åker rakt ner genom att luta lite fram lr bak, men det betyder ju inte att man svänger...

...om det nu är det du menar med att åka flat...

Flat
med "flat" menar jag att brädan är platt på marken. Man har varken heelside eller toeside. Förstår du nu??? Menar du då att man ska vicka med fötterna när man åker "flat" då eller????

Flat
precis.. jag vickar lite för att undnika ett eventuellt tå lr hälhugg..

men sm du skriver så måste du ju ha böjda knän för att kunna "svälja" bulor och dylikt i snön..

Flat
precis som att du ska svänga men du gör det inte ändå...du skiftar vikten lite bara från tå till hälkant..

jag gör det endast bara för att undvika ett eventuellt kanthugg om man lägger en 1:a ner för an backe..

Flat
Någon annan än jag som får ganska ont i fötterna när man åker "flat".
Eller är det jag som åker konstigt?

Alltså man måste stå och anstränga fötterna hela tiden för annars är det risk att man får tå lr hälhugg...

Flat
CyProx: det kommer ju naturligt när man har åkt ett tag, då tänker man ju inte på det.. man blir van, som att cykla ungefär..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp