Fleece och underställ ?

hotshots

Ny medlem
Fleece och underställ ?
Har precis handlat på mig en riktigt schysst skaljacka.

Insåg snabbt att jag även behöver uppgradera underställ och fleece så jag behåller värmen och blir av med funkten. Vilka märken modeller rekommenderas ?

Fleece och underställ ?
salomon/bonfire har underställ som tar bort en stor del utav svettlukten. X-Static med silvertråd.

Skönt för dig, piss för miljön.

Fleece och underställ ?
Jag är supernöjd med mitt Ruskovilla underställ i ull - klart överlägset Craft, HH och de andra syntetmaterial jag provat. Däremot har jag inte hittat något riktigt bra 2:a lager så tips mottages gärna.

Fleece och underställ ?
ska du använda understället på vintern så är powerdry 020 modellerna bra för dem är lite mer tjockare än 010 modellerna. Sedan beror ju på om du vill ha Microfleece(tunnare än vanlig fleece) eller "vanlig" tjocklek så skulle jag kolla på thermal pro 100-400. Personligen så skör jag med en Sofshell jacka (KLättermusen Ask) som mellan lager.

Fleece och underställ ?
Understället ska va av syntet eller ull. Fleece i andra lagret är bra men ull är bättre, spelar ingen roll vilket märke, leta inne i tröjan och kolla så det är 100% ull. Ull andas bra och värmer fortfarande fast det blir blött..!!

Fleece och underställ ?
ÄH!!! köp stadiums undeställ i polyester... funktionsplagg som funkar JÄVLIGT bra för sitt ringa pris.. jag har kört med dessa underställ för snabb fukttransport i massa år och dessa plagg är överlägsna allt annat dyrt skit som transporterar långsamt och dåligt..

som mellanlager kan du köra nått som har microfleese på insidan och glansigt tyg på utsidan för att motverka "drag" mellan stället och jackans insida... typ craft lager2..

allt dyrt = overkill förutom fleese där är dyrt mycket bättre i kvaliten och funktionen..

köp billiga underställ..

/Kalle

Fleece och underställ ?
Är det någon som har antingen haglöfs Active 020 eller 010 underställ ? Vid rätt aktiv snowboardåkning, vilket passar bättre (är inte typen som mest sitter och kikar på när andra hoppar allstå, håller igång rätt bra) ? Jag vill inte ha bastu, men absolut inte ha kallt heller...

Tillbaka
Topp