flips på snowboard

flips på snowboard
(*verkar) fan det ör väll inte spec svårt, bara trycka ifpn och kolla bakåt, det verkar ju mer cp på skidor eftersom ni inte kan olla som vi =D

flips på snowboard
första gången tappade jag rotationen när jag va upp och ner o landade rakt på huvetXD
Men när du gör de första gången så gör de så du landar i lös snö, annars kommer de att göra ont!! men när du gör de så e de viktigt att du drar ihop dig o håller i knäna o kollar backåt med huvet så går de nog bra;) men första gången så kommer du att landa på magen, de gör nästan alla, men träna så går de bra:)

flips på snowboard
Titta bakåt! När du hoppar (se till att du har fart) ska du ställa en fast punkt.
tex jag ska göra en backflip på ett svart hopp då sätter jag blicken på den svarta skylten.
Luta dej lite bakåt också.

Sen går det helt automatiskt.

Enligt mej, så är backflip enklare en frontflip.

Senast ändrad:
flips på snowboard
skit i alla trips, antingen har du flippandet i kroppen från studsmatta, trampolin osv. och då kommer det vara lekande lätt, om du nu inte har det så kan du lyssna på lla tips som egentligen är onödiga eftersom alla vet att man ska "kolla" bakåt om man ska göra en bakåtvolt.. och självklart behövs det ju bra med känsla på brädan så att man vet vad man håller på med.

flips på snowboard
Felixlundin sa:
hur gör man värkar helt omöjligt? hur gick det på ert första försök?
Ja lovar dej de ä inte alls så svårt som de ser ut!!! de gäller bara å våga. De ä inte mkt svårare än en vanlig 360 tkr ja:P hehe ja landade den på första, fast ramlade precis efter, men ett bra tips ä å testa i puder snö första gången;)

flips på snowboard
tror det e sjukt mkt lättare på skidor genom att den är som en vanlig mållis på badhuset... men ja e ju itne skidåkar fullt ut så skante säga så mkt;)
me bräda erre annars ba våga sattsa ja landa på magen första gången...

flips på snowboard
Ja lovar dej de ä inte alls så svårt som de ser ut!!! de gäller bara å våga. De ä inte mkt svårare än en vanlig 360 tkr ja:P hehe ja landade den på första, fast ramlade precis efter, men ett bra tips ä å testa i puder snö första gången;)

haha ha ntänkte smartare än aj gjorde^^ körde i ett vanligt big första gången...

Tillbaka
Topp