Flow Bindningar

Mekan

Medlem
Flow Bindningar
Ska skaffa mej ett par nya Flow bindningar till min nya Extrem Expose Carbon. Har ett par nya Salomon boots, vet inte vilken modell dock. Men jag vet inte om jag ska ta FL-5 eller FL-11, testade FL-11 en vecka nu och dom funkade utmärkt, men har hört att dom är aningen dyrare. Har åkt i 3 år och vill utvecklas mera. Vilka ska jag skaffa? SKA ha flow.

Flow Bindningar
Välj Fl 11 de är 200 kr dyrare, vilket inte är mycket i samanhanget. Fl 11 har gaspesaler vilket Fl 5 saknar. Samt att du får assymetriska "flarpar" på köpet vilket är skönt. Se på deras hemsida. Kör själv med Fl 11 och är otroligt nöjd.

Flow Bindningar
fl 5 är en njutbar bindning krävs dock att att man har flow skor.
men varning för morptheus (kan inte stava) dom är jäkligt hårda i hälen.

men flow är jäkligt sköna.
//andreas

Flow Bindningar
Det är tveksamt om du får in dina boots i flow bindningarna. Om du nu ska ha flow ska du nog helst ha flow-skor oxå, men hör med snubbarna i inhandlings afffären "dom brukar veta"

Flow Bindningar
Skffade mej ett par FL-11 som är otroligt sköna och dojjerna passar utmärkt, så nu bara jag längtar till nästa säsong så man kan tänja på gränserna en aning...
tack för råden!

Flow Bindningar
Jag säger, köp INTE!!!

För det första måste man helst ha flow boots som enligt mitt tycke inte är speciellt sköna... köp istället ett par schyssta Drake bindningar eller salomon eftersom du har sånna boots...

För det andra så många som jag känner som kört på flow är missnöjda med skruvarna som lossnar alldeles för lätt, går att fixa med lock-tite med lite onödigt...
köp ett par "riktiga" bindningar istället...

Flow Bindningar
hade ett par flow11 och jag måste säga att dom va jävligt sköna, men eftersom jag är ganska storväxt (1.95cm & 93kg) och åker ganska "hårt" klarade inte matrialet i bindingen av pressen och gav efter. på grund av detta släppte hälen i binding och åkningen sög! och eftersom jag redan innan säsongen hade investerat i ett par flow boots, ville jag inte behöva köpa både nya bindingar och boots, köpte därför ett par flow21bx bindingar med carbon kappa. detta löste mitt problem på ett riktigt trevligt sätt och jag har inte haft bättre åkning. men nästa säsong blir det ett par vanliga bindingar och ett par vanliga boots. trots den bra åkningen tar problemen med skiten överhanden. skruvar som lossnar, grejor som inte riktigt passar mm. säger därför att om man inte åker "hårt" eller helt enkelt är så duktig, är flow en väldigt bra binding. men om man vill ha riktigt bra grejer som håller för stor press, bör man sattsa på ett par vanliga bindingar som tex drake, salomon. håll till godo, peace olof.

Flow Bindningar
Jag körde på Flow bindningar hela vinter. Är nöjd, det är sannt att de kan skruva upp sig själva ibland men fördelarna överväger nackdelarna. Men satsa på någon lite bättre modell. Fl 5 den ska kastas redan från början det är bara skit. Köp minst Fl 11 om inte någon bättre ändå

Flow Bindningar
Är det värt att byta till Flow? Just nu har jag en nybörjarbräda med ganska dåliga bindningar (har inte åkt så länge). Brädan är en billig Rad-Air, Flow dojor har jag redan.

Tillbaka
Topp