Flowbindningar = ont i fötterna...

mrfredde

Ny medlem
Hej har en kompis som har problem med sina flowbindningar som han nyligen köpt.
Han har Kvar sina gamla boots, av märket thirtytwo alltså inte flowboots, sen förra säsongen. Nu när han var uppe i fjällen och åkte fick han fruktansvärt ont i fötterna..
Frågan är då om bootsen inte passar bra för flowbindningarna? Eller är det så att flowbindningar i allmänhet är osköna för vissa?

För mig fungerade dom inte så bra, men det är bara för att jag har deformerade fötter.. men jag tror det blir bäst om man har flow skor i flow bindningarna...

jag hade flowbindningar för ca 4-5 år sedan, och dom bytte jag ut eftersom jag fick ont, tror anledningen är att man inte har något som trycker ner foten tillräckligt, vilket gör att man studsar runt och utsätts för många onödiga ryck och stötar. Visserligen blir det säkert bättre med flowboots som är byggda för bindningen, men mitt tips är att beh¨ålla 32 bootsen och köpa pump bindningar istället

Har haft flowbindningar + skor, aldrig haft problem med att det gör ont i fötterna.
Jag hade ett par "vanliga" skor innan och det var en jäkla skillnad att byta till flow-skon.
Bytte verkligen upp mig när jag bytte till vanliga skor och pump :)

Jag skulle göra mej av med flowbindningarna illa kvickt och skaffa mej ett par pump!
Satsa på någon av burtons capstrap-bindningar, överlägsen känsla :D (och inget ont i fötterna)

Ledsen att säga det, men strap är INTE skönare. Trycket fördelas jämnare med Flow (om du har flowboots) medan strapsen lägger all kraft på lägre area (och således ger högre tryck). Att jag ändå kör med straps har inte med det att göra, man får bättre känsla när man jibbar med straps, men skall du race:a skall du def. ha Flow, har aldrigt haft bättre skär än med Flow.

Jag hade flowbindningar, jag fick inte alls ont och det va väldigt skönt men mina gick sönder istället för att den där grejen som man spänner med trycks in på nått vis och då låssnar det...annars va det skit skönt!

JAg har flow och ett par vanliga skor till, har aldrig haft problem med det, däremot gillar jag inte själva bindningarna så stort, gillar pump bättre.

btw nån som vill köpa ett par flow bindningar? ;p

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp