flux RK30 eller Union force

Union force - För att du skriver att du åker allt.

Flux RK30 Är nämligen väldigt mjuk och lämpar sig mest till park. Men det finns Flux bindningar i samma prisklass som funkar bättre överallt, som denna: Flux TT30 . Den är inte lite styvare om du helst vill ha Flux bindningar.

Äh, rätt kul att åka runt överallt på RK30 trots att dom är snormjuka :D

Har ju dock inte provat TT30 eller Unions bindningar så känns som mitt inlägg är lite partiskt :rolleyes:

Senast ändrad:
TT30 är optimalt för allroundåkning och det är grym kvalité på dem! Iaf jämfört med Romebinds.

Tycker det är lite dålig kvalité överlag, men funkar det gör dem.

Kul att du jämför två bindningar som inriktar sig på olika åkstilar.
Ska kanske jämför Union Force mot Flux TT30 och Union Contact mot Flux RK30 istället?
Jag skulle absolut kört på forcen som en allroundbräda!

magnusericsson sa:
Kul att du jämför två bindningar som inriktar sig på olika åkstilar.
Ska kanske jämför Union Force mot Flux TT30 och Union Contact mot Flux RK30 istället?
Jag skulle absolut kört på forcen som en allroundbräda!
this.

börjar kännas som att folk borde lära sig mer generellt om utrustningen istället för att sitta och läsa vilka modeller/märken som är coola eller omtyckta på diverse forum. suck......

körde ett par åk med TT30 ashbury edition igår, flux levde inte upp till mina förväntningar efter alla inlägg från flux-maffian.

går tillbaka till mina force dirr, betydligt mkt skönare.

styvheten kändes ungeför lika men jag gillade inte alls flux-bindningarna.

patrikeric sa:
körde ett par åk med TT30 ashbury edition igår, flux levde inte upp till mina förväntningar efter alla inlägg från flux-maffian.

går tillbaka till mina force dirr, betydligt mkt skönare.

styvheten kändes ungeför lika men jag gillade inte alls flux-bindningarna.
Vore najs om du utvecklade dig lite

tyckte dom kändes otympliga och inte alls samma härliga kvicka känsla som jag får med mina force. kappan kändes alldeles för låg också.
toe-strapen gillade jag inte alls. kändes hårda och billiga, satt inte alls lika skönt som på mina union. kan iofs vara inställningar bara, men den satt rakt över mina tår. (har ett par 32 86ft)

Sweet :) Hade varit najs att prova ett par union contact för att jämföra mot mina rk30, iofs har jag ett par av dom första rk30 (alltså efter namnbytet) så min toecap är inte hård som dom nya

Tillbaka
Topp