Flygresa till kanada

skogan

Medlem
Flygresa till kanada
Hej!! är på väg till kanada och är nyfiken på vilka flygbolag man reser billigast med, sas e ju svindyra...för man ska väl inte behöva punga ut 9000 för en flygresa..

Flygresa till kanada
Tjena!

ska du till öst eller väst-kusten?

Brittish airways brukar va ganska billigt ibland. Hittade en tur-retur biljett till montreal för runt 3000:- i Juli. Sen är West-Jet det billigaste innom Kanada. Inga direkta bekvämligheter. Men det funkar ju!
En sådan biljett från Montreal till Vancouver tur-retur hitta jag för runt 450 dollars (en Kanada dollar = ca7kr)

Lycka till så mykke! Hoppas du får skoj!
Och, om du hittar något snorigt billigt... Skicka ett mess till mej så jag vet till nästa gång jag ska ut ;)

-Johan

Flygresa till kanada
He. Det var ett par år sedan (97) så några vidare prisuppgifter har jag inte. Däremot är ett tips att köpa alla biljetter från Sverige, till exemperl en ToR till valfri destination och ett flygpass för X antal inrikes resor. Detta om du ska till flera orter. Flygpassen säljs med ett bestämt antal stopp och ibland kostar en resa mer än ett stopp eftersom det kan vara mellanlandningar, kolla! Vi flög med KLM till Salt Lake City - efter 2 veckor vidare till Vancouver (Whistler)- efter två månader till Los Angeles (måste ju bada också)- två veckor senare tillbaka till Sverige. Allt detta kostade bara 6000. Det var då men i alla fall. Resrutten rekommenderas.

Flygresa till kanada
Om du ska till BC, kolla även biljetter till Seattle, därifrån kan du ta greyhound till dit du ska via Vancouver. Kan vara billigare. När jag var där -00 flög vi för ca. 5500 tur och retur. Fast då var ju dollarn lite billigare.
Lycka till! Hojta till om du hittar något billigt

Flygresa till kanada
Sthlm-Calgary för drygt 7000 spänn med Air Chance och Continetal i vintras. Går att fixa billigare, men va lite sent ute.... Såg att Greyhound nämndes, det e DYRT och tar hur lång tid som helst...

Flygresa till kanada
Tja killen!
Flygbolagen bör släppa sina jul/vinter-priser i oktober-november och då bör det gå att hitta nåt trevligt (om man inte är allt för kräsen vill säga). Jag jobbar inom resebranschen och kommer få ganska bra koll på priserna så jag kan återkomma med mer info senare i höst om du då fortfarande ska till Canada (ska själv dit i början av januari).

/Jannah

Tillbaka
Topp