flytta bining

Pontass

Ny medlem
flytta bining
tjena...
jag har ett par K2 Seth Vicious, jag valde att bakmontera dem, för jag viste att mycket vitt puder skulle komma till Österrike de veckor som jag var där..

nu kommer jag till min fråga. finns det något sätt att kunna flytta binningen på skidan utan att behöva plugga igen. och utan att sätta på heds månster sak?

går det att plugga igen och borra om hur många gånger som helst?

flytta bining
har med ett par seth vicious. funderar på att flytta bak bindningen något. har dock ingen vidare koll på
monteringspunkter. bak om du vill åka puder fram om du vill snurra. d e ungefär vad ja vet. hur mycket skillnad
kan 1 cm göra, låter ju inte mycket. mina e monterade ca 1,5 cm framför mid solve. om ja skulle flytta bak
dom 1, 2, 3 4 lr 5 cm hur mycket skulle ja märka av d. hur skulle åkegenskaperna förändras?

hmm kanske skulle skulle ett eget inlägg, men ja börjar här...

daniel

flytta bining
det känns mer än man kan ana...
det ända som är bra med bakmonterade skidor är att man får bättre känsla och flyt i pudret..

men man tappar i pisten och parken

flytta bining
Det går att borra och plugga igen ett antal gånger så länge inte hålen hamnar för nära varandra.

flytta bining
Det ska ju vara bakmonterat i båda pist och offpist. Jag har åkt på ett par Head mojo 80 Mittmonterade, och ett par som var bakskjutna 5 cm från mittpunkten. Det var otroligt stor skillnad, Dom mittmonterade var helt värdelösa när de gällde vanlig åkning och offpist, men i parken var dom riktigt sköna. Dom jag har nu som är 5 cm bakskjutna är kanon i pist, halvbra i offpist men fortfarande grymma att hoppa och snurra med. Men har bra rail balans och så. Så dom 5 cm gjorde iallafall stor skillnad.

Tillbaka
Topp