flytta utomlands?!

kebnekaijsa

Ny medlem
flytta utomlands?!
hej på er.¨

Jag och min sambo ska ev. flytta utomlands. vi har bestämt att vi ska sälja hans lgh och köpa en lgh i frankrike, spanien eller grekland.

Men, är det ngn här som har erfarenhet av att flytta utomlands "permanent"?

de jag funderar på är ju detta med jobb....
jag skulle ju helst av allt vilja flytta till frankrike , till ngt ställe där de finns lite coolt folk som man kan hänga med. Typ i biarritz?
Men hur kan man försöja sej?
ska man starta eget?

många frågor nu. Men de är lite rörigt inne i huvudet, :-)

flytta utomlands?!
markus;ä

överväga vadå? Är du neg eller positivt inställd till de?

mackke:
ja, du...men...frågan är ju Vad ska man joba med? finns de mycket jobb där? frankrike är ju svårt då man måste verkligen kunna sprråket också :-(

flytta utomlands?!
Om du ska flytta till Frankrike för att "hänga med coolt folk" borde du väl dra till Paris? Betydligt större utbud liksom.

Inte för att verka negativ men att starta eget företag utomlands utan att kunna språket kan bli rätt tufft. Du kommer att behöva umgås med en hel del byråkrater på statliga verk och de är (oftast) inte speciellt hjälpsamma även mot infödingar som talar språket flytande...

Redan att fixa jobb (eller överhuvudtaget boende) utan att kunna språket är rätt tufft. Det går givetvis (massa folk som fixar det) men man ska inte påstå att det är lätt.

flytta utomlands?!
ok...

Men de företaget jag tänkt att i så fall starta är inget företag där jag jobbar ut mot fransmännen! :-) Utan ett företag där där jag arbetar för svenskar....ska inte avslöja mer än så, men på det viset är de....:-)

jag kan en del franska, men talar flytande spanska. Språken är ju ganska lika varandra och man kan ju säkert hanka sej fram....men jag förstår vad du menar...de är nog inte helt lätt.

tyvärr är paris inget för mej. vad gäller att bo där! Men annars är de ju nice....:-)
Ja, vi får väl se vad som händer.
morsan bor i spanien, men jag är inte sugen på att flytta dit faktiskt. Inte alls. Men de kanske är bättre att börja där?! Jag vet inte....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp