Första gången boka resa till Dolomiterna - vart?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 152328
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 152328

Guest
Hej! Vi är två bröder som funderar på att boka en lägenhet för 8 pers varav de flesta tonåringar i Dolomiterna. Vi har tidigare år främst rest till Österrike. I år kom vi igång med planeringen lite för sent. Det dumma är att våra barn inte har sportlov samma vecka. VI kikar därför på veckan efter nyår alt. v8 alt. v9. Dolomiterna ser lovande ut och det verkar fortfarande finnas lägenheter till humana priser att hyra. Frågan är vart vi ska börja leta? Vi kör ner och har tillgång till minibuss men det hade ju varit smidigt om vi slapp åka bil varje dag.

Vill ni ha massor av pist utan bil varje morgon så satsa på någonstans runt Sella Ronda. Val Gardena är min favorit men kan vara lite pricy när ni även skall betala för ett gäng tonåringar. Canazei är orten där flest hamnar med charter. Corvara och Arabba har jag inte bott i men de verkar vara lite mindre och tycks också ha mera natursnö.
Kan ni tänka er att åka lite bil så kan jag tänka mig att Fassa-dalen kan vara en schysst utgångspunkt och så ta dagsturer till de olika systemen som ingår i liftkortet.

Hej! Vi är två bröder som funderar på att boka en lägenhet för 8 pers varav de flesta tonåringar i Dolomiterna. Vi har tidigare år främst rest till Österrike. I år kom vi igång med planeringen lite för sent. Det dumma är att våra barn inte har sportlov samma vecka. VI kikar därför på veckan efter nyår alt. v8 alt. v9. Dolomiterna ser lovande ut och det verkar fortfarande finnas lägenheter till humana priser att hyra. Frågan är vart vi ska börja leta? Vi kör ner och har tillgång till minibuss men det hade ju varit smidigt om vi slapp åka bil varje dag.
Instämmer i det PD skrev. Läs gärna dessa trådar för mer av liknande:
Italienarna själva bokar sent så det brukar finnas att välja på. Utom vid jul, nyår och påsk. Ja Alta Badia, Corvara och Colfosco ligger bra till. Därifrån kan ni lätt bila till Cortina nån dag, värt en dagsutflykt eller två och ingår i liftkortet.
Selva i Val Gardena är min favorit men kanske dyrast. Ligger perfekt strategiskt med oändliga liftsystem i tre olika riktningar. Även där finns dock prisvärda boenden, särskilt om man som ni är många som kan dela på en eller två stora lgh.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp