För breda skistoppers, kapa av ena??

Jag har ett par look p15 med 120 stoppers på ett par movement fly med 105 i midja, skistoppersarna hakar sig ibland ihop med varandra. känner inte för att montera av bindningarna och sätta tillbaks dom bara för att byta skistoppern. skulle skistoppern fortfarande fylla sin funktion om jag valde att kapa av den ena "sidan" av skistoppern på bägge skidorna.

Jag har ett par look p15 med 120 stoppers på ett par movement fly med 105 i midja, skistoppersarna hakar sig ibland ihop med varandra. känner inte för att montera av bindningarna och sätta tillbaks dom bara för att byta skistoppern. skulle skistoppern fortfarande fylla sin funktion om jag valde att kapa av den ena "sidan" av skistoppern på bägge skidorna.
Friskt kapat hälften vunnet!!!

Det där var i alla fall en helt ny vinkel på stoppersbredd.
Lycka till!
Lägg gärna in ett foto på resultatet 👍

Är ju inga problem att ta av bindningen och skruva tillbaka i samma hål om man gör det försiktigt och gärna kör epoxy när man sätter tillbaka.

Skistoppers är ju normalt sett halv klarna att få stopp på en skida så känns väldigt klent med bara en....kanske man hellre kör en rem så slipper man dem ju överhuvudtaget?

Jag har testat med Salomonstoppers. Skidan snurrar runt och stannar snabbt. Vågar inte säga hur det funkar med klenare varianter av stoppers.

Kanske blir det, kanske eventuellt kapar en så länge så att det går att landa hopp med skidorna ihop så länge.
Kapa inte de gamla, de kan du säkert sälja för minst en 500ing beroende på skick så klart. Du får väl hålla isär fötterna lite. Du ska inte ha dem kloss ihop här du åker i alla fall.

Tillbaka
Topp