För många stockholmare i Åre?!

• Trådstartare Trådstartare Gillmen
  • Start datum Start datum
G

Gillmen

Guest
Är det någon mer än jag som tycker att de är lite för många stockholmare i Åre?
Ja menar när Diplomat blir Dippan och liknande?!

Sen min andra fråga när brukar de vara mest folk uppe i åre? Veckan innan påsk (v.15), under "påsk dagarna" eller veckan efter påsk (v.16)?

hah... vi stockholmare är nog lite bättre än er göteborgare på att åka lagg! Kan du äns åka skidor? de finns väl
inga backar där...

vad har skidåkning med saken å göra om det är för mycket sthlmare i åre?

är väl inte skillen på åkarna som avgör om man e sthlmare, göteborgare, skåning el dylikt.. måste väl ändå vara stället man bor på som har med det å göra..

har aldrig varit till åre så jag kan inte uttala mig om hur det är med just procenten sthlmare kontra procenten "annat löst"..

Men herregud, utan gäster har vi ju ingen skidort..sen var gästerna kommer ifrån är väl skit samma? Dessutom har ju n1 en poäng...

mest folk är det runt påskhelgen.. sen om man man skall säga nån vecka 15 eller 16 så är det mest folk den veckan stockholmarna har lov...

Jo...du har helt rätt!

Förövrigt tycker jag att det är för mycket Stockholmare överhuvudtaget. Det här med trängselskatten är ju ett veritabelt feltänk i klass med Bearseat. Problemet är ju inte att det är för mycket Stockholmare i Stockholm utan att det är för många Stockholmare i landsorten, speciellt på påsk- och sportlovet.

Trängselskatten borde ju istället för att minska trafiken i Stockholm syfta till att minska antalet Stockholmare utanför Stockholm. Genom kraftiga avgifter för alla Stockholmare som vill passera Stockholms stads yttre gränser skulle vi på detta sätta kunna behålla trängseln i Stockholm där den hör hemma och slippa den i våra kära svenska fjäll.

Jag föreslår därför att det ska kosta en Stockholmare 1 500 :- att passera gränsen till landsorten, och det oavsett om vilket färdmedel man väljer. Möjligtvis kan en familjeavgift på max: 5 000:- per passering införas. Detta borde märkbart minska Stockholmarnas intresse för att komma ut på landsorten och trängas!

That´s all folks! / MM

Jag håller med Mountain Man till fullo. Klart man vill slippa Sur-Åre och och tundran som tydligen kallas Sälen. Men faktum kvarstår, Stockholmarna vill ju åka skidor...
Som tillägg lägger vi på en avgift på ca 2000 riksdaler för varje landsortsbo som vill nyttja Arlanda. Dessa riksdaler använder vi sedan som bidrag till Stockholmarna så de kan flyga till alperna istället.

Genialt!

STORPOTATEN har lagt ribban på helt rätt nivå! Äntligen någon som vågar stå upp för oss Stockholmare som är rejält trötta på landsortborna som kommer hit till våran stad och ska shoppa, gå på stureplan, fotografera vaktparaden! En landsortbo kan inte smälta in på stureplan, dom vet inte hur man gör ett juste bakslick, hur man viker upp kragen på sin rosa pikètröja etc etc. Skatteåterbäring är vad vi ska ha i mängder efter alla år av landsortsbidrag som vi har skickat bara för att små hålor ska överleva. Varför ska dom överleva när ändå alla vill till stockholm.

Ha en trevlig helg, men inte i sthlm om du inte är född här!!!!

Ja, det är mycket folm från Stockholm under vecka 9 och under vecka 15, men annars är det endast 8% av säsongarna (inkluvsive mig) som är från Stockholm...

Jag tycker att vi Stockholmare bums slutar semestra i Åre och får Skistar, Åre kommun samt, om vi har tur, hela Jämtland att gå i konkurs!

Då borde sossarna som skapar såna här trådar bli allt nöjda...

Suck, du Gillmen har inte något bättre för dig än att ta upp en ämne som redan diskuterats tidigare? Dessutom finns det redan trådar om detta... Tråden förtjänar en låsning.

/Dr. Snow

Tycker man att det är förmycket av nåt folk bör man åka någon annanstans själv. Folket kommer med pengar till orten och orten byggs ut.

Kommer du in på Dippan föresten?

Det e konstigt att alla hatar Stockholm med tanke på att 90 % av alla kommuner som betalar Robin Hood- skatt ligger i Stockholm!!!

Men vafan, HATA oss! Vi älskar bara tillbaka!

/D

Jag tycker vi stockholmare skall stödja ett självständigt Jämtland! Om jag bara kunde jämtska och kunde eran "nationalsång" skulle jag sjunga den nu...

För övrigt tycker jag att det skall vara krav på att kunna spruta Möet för att överhuvudtaget få komma innanför tullarna...

Nä, nä, nä, nu blandar ni nog ihop korten här, det är egentligen ryssar som tränat in några elementära fraser som Tja leeget och kanooon och vaddårå och feett. Skrapar du på ytan så hittar du Svetlana och Jüri från St Peterburg å dom matchar du garanterat inte i baren, inte ens en infödd hembrännare från Ånn skulle göra det. Å sen är det för sent... för allt... men dom har MYCKET stålar!

När det är mest Ryss... eh Ståckhåålmare i Åre? Egentligen aldrig. Ni behöver varenda en!

Vi glömmer det här nu...
/A

hahahahahaha klockrent inlägg vilken idiot, jag vill se ett åre utan stockholmare rätt dålig konkurs hahahahahaha GOOD LUCK!

Det spelar väl fan ingen roll om det är för mycket sthlmare i åre, Kör lite lagg och sköt dej själv.

Visst kan hända att det är mycket Stockholmare i Åre eller alla skidanlägningar i Sverige. Dock har de flesta Stockholmare som åker skidor en familje härkommst från annan ort. Tex Härjedalen, Dalarna eller ännu längre upp.

Slutsats: Vi har det i blodet

Men de e ju självklart .. Göteborg är den bästa skidstraden fodrat talanger som jacob wester pietiklä holmer
alla hederliga göteborgare .. Eller ? :S

Huvudproblemet är väl inte att det är för många Stockholmare i Åre, utan att det helt enkelt finns för många Stockholmare.

Nä, för att vara lite seriös - det finns lite för många Stockholmare som ärligt och uppriktigt tror att det är de som finansierar resten av Sverige och tycker att resten av Sverige ska vara tacksamt att Stockholmarna överhuvudtaget väljer att behålla resten av Sverige... Just sådana åsikter känns väldigt skarpa i sin nationalekonomiska insikt...

Dum tråd.. De är ju bara bra att dom åker hit till Åre och handlar och allt.(dessutom tycker jag att stockholmarna är jävligt schyssta och trevliga) De gäller ju att tjäna pengar och de skulle ju tjänas grymt mkt mindre pengar om inga stockholmare besöker Åre..

"för mycket stockholmare i Åre". Stockholm utgör ju drygt 16% av Sveriges totala befolkning. Klart det statistiskt sett borde vara mycket Stockholmare.

Sen är väl inte Stockholmare värre än andra? Sen om folk vill lägga in slang som "dippan" är väl inte det hela världen? Slangen har ju blivit mer som en dialekt här nere. Lite som rinkebysvenskan.

Tillbaka
Topp