Forma 32 Lashed boots?

burman

Ny medlem
Forma 32 Lashed boots?
Tjena, läste att mina boots ska formas enligt, http://thirtytwo.com/performance/molding-program/ .
Frågan är då om man måste göra som sidan beskriver med någon nylonstrumpa plus inlägg eller om det blir lika bra med t ex ett par vanliga strumpor bara?
Jag har tillgång till pjäxvärmare på Stadium men dom har ju inte sånna där inlägg vad jag vet.

Forma 32 Lashed boots?
viktigaste är ju bar att ha en strumpa som inte smälter i värmen. När man värmer 32 bootsen får man några små grejjer man lägger runt tårna för att man ska få lite mer plats för tårna, men gissar på att man kan skita i dem.

så du kan nog värma dem i den pjäxvärmaren ni har på stadium.

Forma 32 Lashed boots?
Drog på mig ett par alpinstrumpor och tror faktiskt resultatet vart riktigt bra, det riktiga testet kommer nog i helgen.

Forma 32 Lashed boots?
Hojvall sa:
viktigaste är ju bar att ha en strumpa som inte smälter i värmen. När man värmer 32 bootsen får man några små grejjer man lägger runt tårna för att man ska få lite mer plats för tårna, men gissar på att man kan skita i dem.

så du kan nog värma dem i den pjäxvärmaren ni har på stadium.
grejjerna man har runt tårna är för att man ska få lite luft runt tårna så man inte fryser om dom sen i backen

Forma 32 Lashed boots?
Ta en vanlig skidstrumpa så ska du klara dig. Anledningen till varför du behöver tådelen är för att materialet expanderar upp till fyra gånger sin egen storlek så för att inte klämma ihop tårna så har man detta skydd. Det skyddet ska finnas i alla stadium butiker som har skorna, annars är det bara ringa till 32 eller någon annan stadium butik. Se bara till att få rätt storlek.

Forma 32 Lashed boots?
Körde på skidstrumpan.

Angående skyddet, är det något 32 skickar ut gratis eller är det svindyrt? Jag bor nämligen i Uppsala och finns inte ett enda ställe i den här stan som har 32 boots hemma vad jag har märkt, har varit runt överallt tror ja, de flesta ställen säger bara att det är något dom tar hem vid behov, och om jag skulle vilja gjuta om dom eller ett annat par i framtiden kan det vara en bra ide att prova med skyddet.

Forma 32 Lashed boots?
burman sa:
Tjena, läste att mina boots ska formas enligt, http://thirtytwo.com/performance/molding-program/ .
Frågan är då om man måste göra som sidan beskriver med någon nylonstrumpa plus inlägg eller om det blir lika bra med t ex ett par vanliga strumpor bara?
Jag har tillgång till pjäxvärmare på Stadium men dom har ju inte sånna där inlägg vad jag vet.
Hej!
"skyddet" som man sätter på tårna är till för att inte innerskon ska dra ihop sig så mycket. Det som händer när skon svalnar är att den krymper ihop runt foten och för att slippa att skon blir för liten och stoppar blodflödet till tårna så har man dessa "tåhättor". Anledningen till att man har tunna nylonstrumpor är att man vill få en så exakt avgjutning av foten som möjligt!
Har du fler frågor ere bara å höra av sig.

Forma 32 Lashed boots?
Var kan man få tag i dehär skyddet då? det borde ju finnas på alla ställen som gjuter boots, för att bootsen skulle klämma åt runt tån för mkt annars kan ju inte bara gälla 32 boots?

Forma 32 Lashed boots?
Axbrink sa:
Var kan man få tag i dehär skyddet då? det borde ju finnas på alla ställen som gjuter boots, för att bootsen skulle klämma åt runt tån för mkt annars kan ju inte bara gälla 32 boots?
Ja "skyddet" finns hos alla som säljer 32 boots!

Tillbaka
Topp