Formgjuta Burton Driver X?

Niiiicke

Medlem
Har ett problem. Har köpt ett par burton driver x som jag kört med några gånger. Har ortopedtekniska gjutna sulor i skorna. Men får ont i tårna/under foten längst fram när jag åker. Har börjat att inte spänna skon så fruktansvärt hårt när jag åker men då blir inte passformen lika bra. Vad tror ni, gör det någon skillnad att formgjuta innerskon på driver x och kan det göra att skon blir lite större? Skon i sig är ju allt annat än mjuk så frågan är hurmycket den töjer sig.

Senast ändrad:
Att värma innerskorna är alltid bra enligt mig. Vet inte inte hur det är på Burton men på 32 kör du med ett extra inlägg längst fram för att materialet sväller så det inte ska bli för litet. Vet inte exakt vilken sula du har men är det en som är gjord hos en ortopedverkstad så brukar de ju gå att slipa ned vilket nog är bäst att göra i samverkan med den som gjorde sulan.

Xavier sa:
Att värma innerskorna är alltid bra enligt mig. Vet inte inte hur det är på Burton men på 32 kör du med ett extra inlägg längst fram för att materialet sväller så det inte ska bli för litet. Vet inte exakt vilken sula du har men är det en som är gjord hos en ortopedverkstad så brukar de ju gå att slipa ned vilket nog är bäst att göra i samverkan med den som gjorde sulan.
Får köra på att formgjuta då. Synd bara att det är så svårt att få tag i professionella butiker som har riktigt koll på boots och formgjutning. Man blir allt avundsjuk på skidåkarbutikerna, där pratar vi koll och kunskap. Men får leta efter någon bra butik då eller har du något bra tips xavier?

jag har formgjutit mina men jag har exakt samma problem. främst framdelen av vänstra foten längstfram precis innan lilltån som det kan göra ont dagen efter tom pga trycket.

hoppas att de "mjuknar upp" efter några veckor åk bara

arborlover sa:
jag har formgjutit mina men jag har exakt samma problem. främst framdelen av vänstra foten längstfram precis innan lilltån som det kan göra ont dagen efter tom pga trycket.

hoppas att de "mjuknar upp" efter några veckor åk bara
Jag lyckades få innerskon lite större. Hojta till om du behöver tips!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp