Formning av Burton ION - Help

macmac

Medlem
Köpte ett par Burtion ION på nätet och ska forma dem i närmaste Intersportbutik. Har dock en fråga om just detta då jag troligen kommer använda de "hakar" som medföljer för att hålla fast hälen. Jag undrar då om dessa ska vara ditsatta redan när jag formar bootsen, eller om jag lika gärna kan vänta med att sätta dit dessa tills efter formgivningen?

832155.10.jpg

Senast ändrad:
forma?
ingen idé då det inte är memory foam/liknande som t.ex. 32
iaf var det vad bootfittern sa till mig. gör bara innerskon sladdrig tydligen
stick ut och åk istället, känner du att du har för lite hälgrepp så stoppa dit padsen

Men exakt vad händer egentligen vid värme-formning? Givetvis formas trånga delar till, men är det också så att hålrum 'fylls' igen?

Precis, kör in dom bara.. J-barsen ger verkligen bättre hälgrepp, men jag fick skitont i foten av mina så jag kör utan.. Dom tryckte som faen. Sitter sykt bra utan dock.

macmac sa:
Köpte ett par Burtion ION på nätet och ska forma dem i närmaste Intersportbutik. Har dock en fråga om just detta då jag troligen kommer använda de "hakar" som medföljer för att hålla fast hälen. Jag undrar då om dessa ska vara ditsatta redan när jag formar bootsen, eller om jag lika gärna kan vänta med att sätta dit dessa tills efter formgivningen?

http://shop.hollywood.se/webshop/include/article/832155.10.jpg
Ang. formgjutning av innerskon kan jag tipsa om formgjutna sulor till burtons boots och släng ur sulorna som följer med, det blir skillnad och att de ortopedtekniska sulorna många gånger kan göra att bootsen sitter bättre eftersom de är lite högre också.

Tillbaka
Topp