Formspruta innerskon?

Formspruta innerskon?
Tack för era svar om träning för benhinnan. Blir till att börja försöka träna de stärkande musklerna då.

Men, WITMatrix, var här i Stockholm tror du jag hittar en smärre "backe" på 1000höjdmeter?! ;)

Formspruta innerskon?
I mitten av sæsongen 2006 hade jag vældigt stora problem med smærtor runt smalbenen, så stora att jag oftast bara klarade av ett åk per dag och det på smærtstillande tabletter. Till slut fick jag nog och køpte mig ett par nya pjæxor med formsprutad innersko (Comformable) och problemen upphørde næstan omedelbart. Hur mycket som var innerskons førtjænst och hur mycket det hjælpte att få en ny pjæxa som var utvald av en duktig bootfitter (Surefoot) vågar jag inte svara på, men det var vært varje krona. I paketet ingick æven en comformable-sula vilket sækert bidrog det också. Jag tror det ær vældigt individuellt hur mycket du vinner på att byta till sprutad innersko/ny pjæxa/formad sula men jag tror inte att det kommer att gøra saken sæmre direkt. Snarare ær det væl en kostnadsfråga, mina pjæxor slutade på strax under 7000 kr och nu en och en halv sæsong senare ær innerskon i stort sett slut. Smærtan man upplever nær innerskon sprutas tycker jag i sammanhanget ær helt obetydlig, det går inte øver huvud taget att jæmføra med den smærtan jag kænde i smalbenen efter några timmar på berget i mina gamla pjæxor. Mitt tips ær att inte snåla på pjæxorna, bættre att spendera lite før mycket och bli av med många timmars lidande æn att førsøka ta sig igenom ænnu en sæsong av smærta. Lycka till!

Formspruta innerskon?
jag frågade han på alpingaraget vilken utav kreation och chaos som var bäst mot onda benhinnor och vad det var för skillnad på dom.

Han skrev så här:Det är bara styvheten i plasten som skiljer dem åt.
Om du har problem med benhinnor bör du titta på lite hårdare skor. Kaos och
Kreation är vad vi kallar för Railskor som tyvärr inte står pall för smällen då
du landar ett stort hopp. De "stora pojkarna" kör med sprutade hårda modeller
såsom Head MOJO XP, Salomon Gun m.m. Skorr som ligger på 100-110 i flex index
och med sprutsko hamnar på ca 120 flex.

Han verkar ju inte veta riktigt.För vad jag har hört är spk en bra hopppjäxa och en bra pjäxa mot benhinnor.Och 120 i flex är ju stenhårt!:O
Och vad jag läste på en sida så var det inte bara styvheten i plasten som skiljde kreation och chaos åt.

Formspruta innerskon?
Simon_Ahlen sa:
jag frågade han på alpingaraget vilken utav kreation och chaos som var bäst mot onda benhinnor och vad det var för skillnad på dom.

Han skrev så här:Det är bara styvheten i plasten som skiljer dem åt.
Om du har problem med benhinnor bör du titta på lite hårdare skor. Kaos och
Kreation är vad vi kallar för Railskor som tyvärr inte står pall för smällen då
du landar ett stort hopp. De "stora pojkarna" kör med sprutade hårda modeller
såsom Head MOJO XP, Salomon Gun m.m. Skorr som ligger på 100-110 i flex index
och med sprutsko hamnar på ca 120 flex.

Han verkar ju inte veta riktigt.För vad jag har hört är spk en bra hopppjäxa och en bra pjäxa mot benhinnor.Och 120 i flex är ju stenhårt!:O
Och vad jag läste på en sida så var det inte bara styvheten i plasten som skiljde kreation och chaos åt.
Vad som är en hàrd pjäxa är självklart en definition. Men prova att köra ett 20-meters table med ett par mjuka pjuck (flex 75-80) , det känns som att hela pjäxan ska kollapsa ju. Nog att man är fet i sammanhanget (80 kg) men ändà. Att ha salomon 1080 pjäxor var en upplevelse i de större hoppen i kläppen, en mycket negativ sàdan.

Senast ändrad:
Formspruta innerskon?
karln sa:
ja och nej, hjälper lite mot hårets skavande mot insidan av pjäxan som också är störigt men du blir inte av med fenomenet shinbang på grund av rakning däremot en smooth feeling =)
Vaxa är bättre än raka! Tar längre tid innan håret växer ut igen , och det gör inte ont!

Tillbaka
Topp