Förnuft vs. Känsla...

Karlleo

Ny medlem
Förnuft vs. Känsla...
...det är frågan.

Får känslorna styra så blir det ett par 4FRNT Hoji eller skall jag vara tråkig, men förnuftig, och köra på ett
par storslalomskidor.

Då vi har boende i Sälen blir det ju mestadels åkning där och då borde det självklara valet bli ett par pistskidor.
MEN det är ju så mycket roligare med Hojis :D

Beslutsångesten är total, så vad göra!?

(tyvärr tillåter inte ekonomin 2 inköp just nu...)

Förnuft vs. Känsla...
Hur mycket åker du offpist kontra pist? Det finns ju offpist i sälen också, och där tror jag hoji kommer göra sig bättre än ett par sl-lagg. Men åker du 90% pist kan man ju fråga sig om det verkligen är värt att offra pistegenskaperna, speciellt i sälen där du knappt lär hinna få upp farten nog för att börja svänga ett par hojis innan du är nere.

Förnuft vs. Känsla...
Så mycket "offpist" det nu går i Sälen! Men jag offrar ju heller pistegenskaper än offpistegenskaper så där kanske det förnuftiga valet vände till Hojis :)

Förnuft vs. Känsla...
pistskidor brukar ju sällan gå särskilt bra utanför pisten. Men varför hojis? Finns nog betydligt bättre "hybridskidor" inbillar jag mig. Slår t ex ett slag för atomic automatic som onequiver med bra pistegenskaper.

Förnuft vs. Känsla...
Fastnade för dem när jag provåkte. Har kört på Line SFB innan men vill nu ha ett par styvare skidor. Har även i förlängningen (om det nu blir hojis eller annat) tänkt tech-bindingar på dessa då jag kör med QK. Har fått för mig att automatic är för mjuk för min smak!? Har inte provåkt den så jag har ingen riktig uppfattning där.

Förnuft vs. Känsla...
Vattendroppe sa:
pistskidor brukar ju sällan gå särskilt bra utanför pisten. Men varför hojis? Finns nog betydligt bättre "hybridskidor" inbillar jag mig. Slår t ex ett slag för atomic automatic som onequiver med bra pistegenskaper.
@Vattendroppe blir nog ett par automatic! Funderar på monteringspunkt och undrar om du har något slugt tips där?

Förnuft vs. Känsla...
Jag har bara testat på linjen, men spontant skulle jag montera ett par sådana längre fram än linjen. Finns väl ett par i köp och sälj nu för ett bra pris vill jag minnas?

Förnuft vs. Känsla...
Vattendroppe sa:
Jag har bara testat på linjen, men spontant skulle jag montera ett par sådana längre fram än linjen. Finns väl ett par i köp och sälj nu för ett bra pris vill jag minnas?
Dito på den, Automatic blir nog bara bättre 1-2cm framför linjen.

Förnuft vs. Känsla...
LawndartGustav sa:
117mm midja i Sverige skulle jag då inte välja! men verkar vara kul skidor när det är mjukt iaf!
Har kört Line SFB, K2 hellbent och Salomon CZAR innan, de ligger väl runt 100-120 i midja, och det har funkat för mig. Enda problemet har varit att Line och K2 är lite väl mjuka.

Det är inte ultimat men gött att ha när man ger sig ut i terrränglådan.

Senast ändrad:
Förnuft vs. Känsla...
Jag kör med extrem p 100 i Åre vilket jag tycker går som tåget över hela berget så ta en liten titeletut på dem också när du ändå är i farten!

Förnuft vs. Känsla...
Maxen99 sa:
Jag kör med extrem p 100 i Åre vilket jag tycker går som tåget över hela berget så ta en liten titeletut på dem också när du ändå är i farten!
Har kollat på både P 100, P 110 och Opinion och varit sugen på dessa. Men saken är den att de är så satans dyra i jämförelse med alternativen (har tyvärr en tajt budget iår).

Nu lutar det mest åt atomic automatic 102.

Tillbaka
Topp