Försäkringar!!!?????

Caao

Ny medlem
Försäkringar!!!?????
Säsong i Frankrike...... Börjar så smått bli totalt tokig på försäkringsbolag, allt för att förvirra en!!!
Och som svensk känns det typiskt att vara dubbelförsäkrad.

Någon som vet hur pass försäkrad man är med "Carte Neige", blir inte riktigt klok på det? Om man har den räcker det då med en försäkring hemifrån för utrustning och dyl? Och en försäkring på jobbet oxå förstås, om man nu ska jobba!

Om det skulle hända nåt och man senare vill ha invaliditetsersättning kan man få det från sitt försäkringsbolag hemma ändå även om nåt hänt utomlands och man haft Carte Neige?

Försöker hitta ut ur försäkringsträsket i hopp om att komma till puder.....!!!

Tack tack vänliga själ =)

Försäkringar!!!?????
Det lilla jag vet läste ju ur skimbummar albumen från förra året . Jag citerar Josefin Anderssons rapport från Chamonix

"3. Skaffa skid- och klätterförsäkringen Carte Neige för 42 euro, den är värd sin vikt i guld! Förutom att den är en förutsättning för att bli räddad vid en eventuell olycka under offpiståkning kan den också betala tillbaka pengar för liftkortet om du skadar dig så att du inte kan åka på ett antal veckor (det gör inte din vanliga försäkring). I mitt fall fick jag tillbaka 229 euro efter att ha brutit handlederna. Alltid något plåster på såren.
"

Hela rapporten kan du läsa på :

http://www.freeride.nu/skibum/view.php?person=11

Tillbaka
Topp