Tja jag har gjort tre vintrar i St:Anton och har varit på sjukhus otaliga gånger. Flera operationer. (En del på grund av spriten med! =)) Men nær det gæller førsøkringarna så har jag ju jobbat vitt i østerrike och då gæller allt som før en vanlig østerrikare. man betalar bara en liten summa precis som hemma. Dessutom så gick jag sjukskriven flera månader i Sverige efter det att jag kom hem. Då var det Østerrike som fick betala. Men sen skall man sjælvklart køpa en førsøkring som heter DSV. Kostar mellan 30 och 50e. Tæcker allt du kan tænka dig i bergen. Skidor, øvrig utrustning, helikopter, lavinsøk skadestånd, advokat och rættegångskostnader om du kør på någon æcklig tysk i backen.
Men i efterhand så ångrar jag att jag inte hade mer førsækringar. Då jag inte har behøvt betala några stora summor før all sjukvård m.m men inte heller fått några goa pengar efter skaderna. =( så det kan nog vara vært att tæcka lite extra med en førsækring. Æven om det kanske inte ær døds nødvændigt. Det ær ju grymt många som skadar sig varje vinter. Och kan man suga ut lite pengar efteråt så ær det ju guld.
Lycka till!