förslag på rätt sorts bräda?

hej jag har en fråga till dom mer kunniga eller nått.
Jag har en salomon rude typ allroundbräda i bra skick men jag har börjat hoppa o raila lite smått o tycker det e skit kul, men känner att det är lite lite spänst i den när man trycker ifrån och att den böjs alldeles för mycket när man ska sätta boardslide så jag behöver en ny bräda..
Så tips på märken, modeller som är bra om man vill ha en parkbräda fast öven gillar o köra puder men bryr dej inte om hastighet.. den ska inte va för dyr, max 4000 ink bindning eller 3000 utan. helst billigare. märke spelar ingen större roll bara den är bra o passar mina behov.
tacksam för alla förslag :)

Tycker du ska kolla in Nitros brädor, Kolla in Revolt (4000kr inkl bind), mycke bräda för pengarna en bra all mountain freestyle bräda alt. Nitro Punisher (ngt dyrare)/Mange

kan sims impulse va ett bra val?? och bindnigar spelar det stor roll volken modell, alltså inte step in utan vanliga olika modeller, har inte provat så många så jag har inte tiktigt tänkt på skillnaderna..

Om du vill ha spänst så borde du kolla in Burton Jussi. En annorlunda parkbräda helt utan den känsla av disktrasa som andra brädor i den kategorin brukar ha. Det låter som om du vill ha en styvare bräda och denna är lika hård som flera pipebrädor men har en bredare midja och mer förlåtande sidecut vilket kan vara skönt i isiga big-jump där kanthugg inte är önskvärt. Den har också mest pop av alla brädor jag nångång testat. Ligger dock rejält över din önskade prisklass men det kan alltid vara värt att kolla runt efter gamla årsmodeller på rabatt.

Nitro Revolt säger jag också, eller Burton Clash kostar 4000:- ny. Den har dock 5 i flex men med ett djupare sidcut. En bra bräda för priset!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp