NiklasViklund
Ny medlem
Förslag på skidor till nybörjare
Hej,
Har åkt snowboard mestadels så jag har god pistvana.
Åkte nu två gånger med skidor i veckan och det var sjukt skoj och dessutom underlättar det massor när vi åker med barnen.
Känner att jag köper mig en utrustning direkt så jag har en. Vi åker relativt mycket så något jag kan utvecklas med helst.
Lite om mig:
189cm
100kg
28,5cm fot
Nybörjare/medel
Kommer åka pist, möjligtvis lite offpist-light
Åkte på Völkl RTM 177cm och Rosdignol Pursuit 100 177cm i veckan. Völkl kändes mer lätt åkt med Rossignolen var skönare att åka när man drog på lite.
Frågor:
Vilken längd bör jag ha på skidorna?
Vilken flex bör jag ha på pjäxorna?
Något jag behöver tänka på i tanke på 100kg i vikt gällande skidor/pjäxor?
Förslag:
Har ni några förslag på skidor, bindningar och pjäxor?
Budget:
Tycker max 4000kr är rimligt för mitt första kit. Stavar får gärna rymmas inom det men primärt skidor, bindning och pjäxor.
Stort tack på förhand!
//Niklas
Har åkt snowboard mestadels så jag har god pistvana.
Åkte nu två gånger med skidor i veckan och det var sjukt skoj och dessutom underlättar det massor när vi åker med barnen.
Känner att jag köper mig en utrustning direkt så jag har en. Vi åker relativt mycket så något jag kan utvecklas med helst.
Lite om mig:
189cm
100kg
28,5cm fot
Nybörjare/medel
Kommer åka pist, möjligtvis lite offpist-light
Åkte på Völkl RTM 177cm och Rosdignol Pursuit 100 177cm i veckan. Völkl kändes mer lätt åkt med Rossignolen var skönare att åka när man drog på lite.
Frågor:
Vilken längd bör jag ha på skidorna?
Vilken flex bör jag ha på pjäxorna?
Något jag behöver tänka på i tanke på 100kg i vikt gällande skidor/pjäxor?
Förslag:
Har ni några förslag på skidor, bindningar och pjäxor?
Budget:
Tycker max 4000kr är rimligt för mitt första kit. Stavar får gärna rymmas inom det men primärt skidor, bindning och pjäxor.
Stort tack på förhand!
//Niklas