Första försöket på backflip

landade på huvet i lössnö i riksgränsen det var jätte kul :D sen satte jag d;)

ja överoterade och landa på ryggen i en ganska mjuk landning!. men klara det på andra försöket!:D

Senast ändrad:
En gång var det någon som skrev att jag inte hade tålmod då jag inte hade fått svar på en tråd när det hade gått dryga 20 min, men du tar nog ändå priset!

Men för att svara på din fråga, precis som dem gode KalleKax säger, jag umderroterade(rygg-nack landning). Det tog nog 12 försök innan den satt för mig(i lössnö, tack och lov), min kompis satte det på tredje försöket, men så hoppar han runt på en studsmatta på sommarn också, medans jag har vettigare saker för mig, så som att åka longboard och försöka komma upp i hastigheter där hjullagret smällter.

Men lycka till i vinter, det enda du behöver (förutom snö och ett par skidor) är lite mod.

//David

Under roterade så jag landade på mage. Andra försöket bröt jag handen och bröstbenet på (var skare ute). Sedan 2 år senare (förra året) så lärde jag mig b-flirre bra. Grymt skönt trick att bara lägga ut i ett stort hopp.

Första gången gick åt helvete. Sen ett halvår senare så krashade jag första och andra (Överroterad = Bättre än att underrotera) Och sen satt den på tredje =)

Første gangen går vel alltid til hel#¤&/! Bruk øynene i det du går inn i rotasjon for å ta ut landing spot, så kommer kroppen automatisk etter. Satt min første backflip på 7 forsøk... Be careful&keep tryin!

jadu . landade på skallen och fick knät i ansiktet och spräckte linsen och fick en fläskläpp
och gjorde likadant andra försöket också men sen då gick det bättre vad jag minns iaf!!

jag tappade skidorna å överroterade till ryggen... fick ett smärre fel i ryggen å nån sorts koförskjutning.. hela ryggen blev cp å jag har fortfarande ont..4 år efter:P haha

men fint på film blev de;)

en skida löste i kicken och flög iväg typ 10 meter, men jag klarade det med en skida med mig.:P

satte på kanske tredje försöket.. var uppe i tandådalen, sent på kvällen, grymt skön känsla när man sätter det..

hmm entligen en sådan här rolig tråd. Mitt första försök resulterade 7 stygn över näsan nog om det !

Jag har gjort 5 försök varav dom 4 första har jag glömt att slänga runt benen. Resulterade i att spetsarna stötte i landningen och jag jag flög framåt. 5 försöket satt den men det var i ett puderhopp där jag hade för mycket framåtvikt i landningen, men det var nära...

Första gången jag prövade en backflip var i en fin puder quartepipe, jag kte på min tvåmeterare och körde ner nosen halvvägs till Kina, ansiktet var inte långt efter...

Andra gången drog jag upp knäna som om jag försökte suga av mig själv, satte den klockrent, sen dess kan jag göra den på studsmattam från trampolin eller fristående på marken,,,

Kolla med gympamajjen om ni inte kan få testa på trampolin (för er som går i plugget och inte har gjort en backflip). Det är en väldigt stor fördel att prova på trampolin och mjukmatta (så att man får en känsla i luften) innan man testar på snö eller är så korkad att man provar i park. Verkar ju flera members här kunna vittna om.

jag bygdde en kick som var rätt stor med kanske en halv meter puder snö bakom och sedan slängde jag iväg stavarna och åkte liften upp tog redigt med fart tänkte sattsa nu jonathan tog armarna bakåt och sedan framåt och slängde mig backlänges och sedan landa jag på magen sedan två försök senare så landa jag den skön som fan :D:D:D

underroterade landa på skidspetsarna sen överrotera ja nåra gånger sen satt de på sjätte försöket

Tillbaka
Topp