Första försöket på backflip

Gjorde det på ett backmountain hopp, inrunen var så dålig så tappade all fart slog typ huvudet i kicken. Alla homeboys fick iaf ett gott skratt & dom i liften!

Försökte första gången i 7an Då Var backen välldigt kort man fick typ inge fart , Sen var det ganska mkt puder i landningen Så ja landa på nacke hur som Hälst, och Kompisarna Fick ett gott skratt =)

Men hur många kunde göra b-flip på studsmatta innan av er bra och veta, skall nämligen sammla lite mod för göra det iår :P

det känns ju omöjligt i min uppfattning inte för jag är osmidig eller nåt för det går ju ann enkelt på studsmattan men tycker man känner riktigt tung runt skidorna, och dom skall man få över huvudet , dom kommer antagligen automatiskt med skulle jag kunna tro ifall om man trycker ifrån

Börjar med att säga. Hoppas jag får ett svar på detta inlägg.

Är det mycket svårare att komma runt från ett hopp än det är på en studsmatta?
Vilka trick tycker ni man ska kunna innan man försöker sig på en b-flip?

hermis sa:
Börjar med att säga. Hoppas jag får ett svar på detta inlägg.

Är det mycket svårare att komma runt från ett hopp än det är på en studsmatta?
Vilka trick tycker ni man ska kunna innan man försöker sig på en b-flip?
innan bf behöver du inte kunna nått trick bara lite mod !
ett + är ju om man ha gjort de på studsmatta eller trampolin elr liknande.

Nästan jag landa men över roterade lite så jag flög på rygg när jag landat. Menandra klara jag :) Det är inte svårt bara släng dig bakåt tänk inte bara gör det.

Vad är lagom storlek på hoppet? ska man köra på ett litet å spinna som ett as.
eller bättre me ett större å hänga lite mer?
Tänkte prova i vinter iaf. har gjort de på mtb får se hur de går nu

svanander sa:
shit om du har satt de på mtb så borde du våga iaf óch de e mer än halva grejjen och inget spin to win hopp utan ett hopp som e något störe lufttid i an vad du har på studsmatta

jag klarade inte på första jag slog i fram på skidorna och dunkade huvudet i landningen men då var det ett gap. men efter några fösök satt jag det

gjorde de i ett skitlitet hopp så skidspetsarna åkte i backen och de blev typ faceplant 10 gngr i rad. De va puder (fast blev hårdare och hårdare för varje gång) så de va lungt. Till slut satt den iaf :)

svanander sa:
du ska ha ett jäklit brant hopp lite som en quarterpipen med en mjuk landning å så ska du flippa ganska snabt

noa_julin sa:
krashade som fan! Kunde inte åka skidor på 5 månader. prova Inte!
klart du ska prova! om man inte testar mer än man tror man kan utvecklas man juh inte^^ jag överroterade som fan första gången men landa på rygg å fick åka hem från backen efter det men den satte på andra försöket^^ (i ett hopp i skoter leden hemma XD) äru van att flippa från typ trampolin å sätter mollis etc äre lungt att göra det i ganska små hopp första gången^^ då har man det i kroppen lr va man ska säga^^

alla ni som säger att ni satte den på typ 1 / 2 försöket, har ni gjort de nån gång innan i någon form? studdsmatta etc.

jag satte de på tredje försöket va sjukt nära två första försöken, ja landade på skidorna men med sjukt mkt framåtvikt och föll framlänges

Haha första gången jag körde byggde vi en minikick som gick upp till knäna typ. fanns för lite snö för att bygga mer. stenhård landning vare åxo. när jag väll körde började jag göra backflipen i luften så fick ingen snurr. vart en fin nacklandning =)
byggde ett bätrre hopp senare på vintern när backen öpnnade inga problem alls då ! :D

KINK sa:
svanander sa:
du ska ha ett jäklit brant hopp lite som en quarterpipen med en mjuk landning å så ska du flippa ganska snabt
Tack för en sådan fin beskrivning :)
Kör på ett hemmabyggt, ganska högt och ganska brant hopp med mkt airtime.. Sen ere exakt som på stusdmatta..

haha, jag testade på parkhopp men tog inte tillbaka backscratsen så slog i spetsarna och landade på magen, men blev så glad att jag kom runt så jag fick inte ens ont:D

råkade överrotera ganska rejält och stompade en dubbel ist, blev rätt nöjd efter det . :)

Senast ändrad:
Jag ska testa i vinter ( ca 3 veckorkvar till sälen =D ). det verkar inte så svårt, man behöver bara mod .... och lössnö.

Tillbaka
Topp