coolius
Medlem
Första resmålet i Alperna! Tips sökes
Tjena! Jag och några polare brukar åka upp till Trysil och Åre, men vi börjar tröttna lite på backarna där så vi känner oss mogna för att dra ner till Alperna. Med det sagt så finns det ju vansinnigt många orter man kan välja mellan, så jag hoppades att vi kunde få lite tips av gamla rävar på forumet som redan varit på plats och vet vad som finns.
Än så länge är alla alternativ öppna, men personligen är jag ett stort fan av långa sköna pister där man kan köra länge. Jag har hört rykten om pister i Alperna som kan ta uppemot 20-30 minuter att komma ner för i vanlig takt och det låter helt sagolikt - Vilken plat hittar man flest av dessa? Frankrike? Österrike? Någon specifik ort?
Tack på förhand!
Än så länge är alla alternativ öppna, men personligen är jag ett stort fan av långa sköna pister där man kan köra länge. Jag har hört rykten om pister i Alperna som kan ta uppemot 20-30 minuter att komma ner för i vanlig takt och det låter helt sagolikt - Vilken plat hittar man flest av dessa? Frankrike? Österrike? Någon specifik ort?
Tack på förhand!