Forum destroyer eller liknande?

Syrdi

Medlem
Tja, funderar skarpt på att köpa mig en forum destroyer 156 till vintern
och undrar ifall det finns några likvärdiga brädor i den klassen som kan vara värt att tänka på?

Varför forum destroyer?
Vet faktiskt inte riktigt varför jag har fastnat för den brädan, har faktiskt inte ens testat den
men den tilltalar mig på något vis

Info om mig:
21år
183cm
74kg
åkt i ca 3år
endast åkt camber brädor, men är inte rädd för att testa något nytt.

vill inte heller ha någon supersjukt mjuk bräda som inte alls fungerar utanför parken då jag lär min flickvän att åka så kan va skönt att kunna carva lite i pisten med.
som sagt, ös på med mer liknande brädor, runt 3-4k.. gärna med en motivering :)

tacksam för all hjälp!

Mvh

Skulle väl säga att en smokin superpark skulle passa bra, men den kostar lite mer. Kör på forum brädan!

Du kommer bli nöjd - funkar i parken och även acceptabelt i pisten...eventuellt borde du kolla på 158an...

delta sa:
Du kommer bli nöjd - funkar i parken och även acceptabelt i pisten...eventuellt borde du kolla på 158an...
Ok :) du har inga fler alternativ? Som kan vara värt att slänga ett öga på, får tacka dig delta för att du alltid tar dig tid att hjälpa till :)

Thomsson sa:
Capita indoor survival, den är riktigt fin den. Nån bataleon? Bataleon Goliath?
Tack! :) någon motivering eller info förutom det man kan läsa om hos olika försäljare? :)

Btw. 156 eller 158? Wide borde jag väl inte behöva, har 9.5 i sko storlek :)

Indoor survival är en riktigt skön bräda som funkar överallt, flatkick gör att den blir väldigt stabil fast det är reverse camber. Rolig att åka på.
Goliath kanske blir för stiff...

Indoor survival säger jag iaf :P Det bästa vore ju om du åkte på nån testhelg och prövade.

Senast ändrad:
Thomsson sa:
Indoor survival är en riktigt skön bräda som funkar överallt, flatkick gör att den blir väldigt stabil fast det är reverse camber. Rolig att åka på.
Goliath kanske blir för stiff...

Indoor survival säger jag iaf :P Det bästa vore ju om du åkte på nån testhelg och prövade.
Ok :) tack så jätte mycket! Och längden 158 då?

Sen tänkte jag även lite på destroyern där, den finns ju både i 158 med camber och 156,158 i rocker?? Märks den väldigt stor skillnad så att det kan vara riskabelt att köpa en rocker även fast jag inte har testat det nångång?

Vilken föredrar ni? :)

Rockervarianten på forumbrädan tycker jag funkar superbra och man carvar bra med den.
156an tycker jag du ska ta.

Med nöje!:) Rocker eller inte är ju en smaksak, personligen gillar jag inte alls destroyer chillydog dvs reverse camber (tycker den känns för kort och halkar iväg sig och har sig, speciellt vid lite "back seat" så "fångar" den inte upp lika bra utan tailen/brädan bryter iväg) men det beror naturligtvis på att jag föredrar camber. Den har ju istället då kanske andra egenskaper för jibbing.... (Jag körde 158an pa 186cm/72-76kg) ... wide no.

delta sa:
Med nöje!:) Rocker eller inte är ju en smaksak, personligen gillar jag inte alls destroyer chillydog dvs reverse camber (tycker den känns för kort och halkar iväg sig och har sig, speciellt vid lite "back seat" så "fångar" den inte upp lika bra utan tailen/brädan bryter iväg) men det beror naturligtvis på att jag föredrar camber. Den har ju istället då kanske andra egenskaper för jibbing.... (Jag körde 158an pa 186cm/72-76kg) ... wide no.
Okej! Mycket bra information :) du körde på en vanlig destroyer med camber då? Finns den i 156? Såg den endast på blue-tomato i 158 men det spelar väll kanske inte nån större roll heller :) blev dock väldigt osäker om jag ska testa rocker eller fortsätta på camber nu efter ditt inlägg :s

Edit: såg att den visst fanns i 156 :)

Senast ändrad:
Slår ett slag för Smokin Superpark, underbar bräda. Men Forum Destroyern är också väldigt trevlig, men kör på rocker. Har ju varit det nya svarta ett bra tag nu. Dessutom trevligare/underlättar i puder.

Syrdi sa:
camber då?
...
blev dock väldigt osäker om jag ska testa rocker eller fortsätta på camber nu efter ditt inlägg :s
Jo camber.
Det är ju svårt att välja (själv brottas jag med frågan 9.5 eller 10 i boots, helt omöjligt att bestämma utan att det blir fel) :D bästa vore verkligen om du kan testa någon/några rocker om du inte gjort det tidigare och se om du gillar det...

delta sa:
Syrdi sa:
camber då?
...
blev dock väldigt osäker om jag ska testa rocker eller fortsätta på camber nu efter ditt inlägg :s
Jo camber.
Det är ju svårt att välja (själv brottas jag med frågan 9.5 eller 10 i boots, helt omöjligt att bestämma utan att det blir fel) :D bästa vore verkligen om du kan testa någon/några rocker om du inte gjort det tidigare och se om du gillar det...
haha ! :)

jo det är ju klart, dock åker min tjej camber min bror camber och en kompis camber så har tyvärr ingen jag kan få testa :/

CustomX sa:
Slår ett slag för Smokin Superpark, underbar bräda. Men Forum Destroyern är också väldigt trevlig, men kör på rocker. Har ju varit det nya svarta ett bra tag nu. Dessutom trevligare/underlättar i puder.
återförsäljare med pris osv? :)

Skatebananen, absolut, men tycker personligen att den är i mjukaste laget för att piska pist med, (även om jag går mer och mer mot mjukare brädor generellt). Rekommenderar fortfarande Superparken, tror den skulle passa dig perfekt. Prata med Doughboy här på freeride ang Smokin brädorna.

CustomX sa:
Skatebananen, absolut, men tycker personligen att den är i mjukaste laget för att piska pist med, (även om jag går mer och mer mot mjukare brädor generellt). Rekommenderar fortfarande Superparken, tror den skulle passa dig perfekt. Prata med Doughboy här på freeride ang Smokin brädorna.
Ok! :) vart ser man priser på dom? Någon hemsida?

Vad tycks om arbor brädan då? :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp