Forum?

Forum?
Som före detta Forumägare kan jag bara säga en sak: Köp inte.
Tunga brädor som ofta delaminerar.

Jag vet inte hur det är i år men tidigare så har Elanfabriken tillverkat Forumbrädorna. Elan gör iofs bra brädor åt sig själva och andra men kvaliten beror mest på hur mycket beställaren har lust att betala Elan för brädorna (och Forum var tydligen inga slösare. Det samma gäller tydligen vissa Salomonbrädor som också tillverkas där. Detta enligt väldigt initierade källor på Elan). Men jag har läst lite här och var på nätet att Forum har byggt en egen fabrik så allt kan ha ändrats.

Däremot så har jag aldrig hört talas om att de skulle ha gjort en twintipskida.

Forum?
Lyssna på föregående talare, han har läst på rejält!
Forum har en skida som heter Forum Peter Line 155 twintip tydligen, den går säkert att köpa "over there" nånstans.

Forum?
Jag Kan rekomendera M3 "Millenium three" brädorna, köpte deras 163:a inför förra säsongen hade 110 åkdagar på den och den ser fortfarande bra ut, och då har jag kört mestadels offpist och jibbat "finns ingen bättre jibb bräda!" den helt klart den bästa investeringen jag gjort. även denna bräda kostar typ 5-6 tusen men d kan d vara värt tycker jag

Forum?
Lima_ko: Peter Line 155 Twintip är naturligtvis en snowboard. Snowboards har kallats Twintips sedan tidigt 90-tal och beskriver bara att den inte är direktionellt formad utan är likadan i nos och tail.

Angående M3 så har dom tydligen gått i konken men brädorna som är tillverkade kommer att säljas. Vad händer med garantin i ett sånt läge?

Forum?
FMA: Du har alltså inte sett deras twintipskidor?? förra årets modell var röd/svarta. och kom inte med ngn skitsnack om att det inte finns för det gör det. jag och många andra har sett dem!

Forum?
FMA: Måhända att jag misstog mig på modellen men Forum har iaf gjort ett par twintipskidor, Brandelid.NET har sett dem ;)!
Jag vet mycket väl vad twintips är, frågan är om du vet vad direktionellt formade brädor är?

Forum?
Ok, har ni någon länk man kan se dem på?

Om jag har fel så är jag naturligtvis ledsen över det. Men varför skulle inte jag veta vad en direktionellt formad är?

Forum?
Jag har personligen inte sett dem, men Simon har sett dem live i Dundret!
Ingen aning! Många av dagens brädor är ju direktionella, många av skidorna med, så du bara vet ;)!

Forum?
jag kanske var lite otydlig när jag pratade om twintips men jag åker själv på en direktionell så jag har ett humm om hur de ser ut. Jag har helt förgäves letat efter info om eventuella skidor från forum men inte hittat något.

Forum?
Forum kostar väl visserligen inte mer än andra brädor... Körde på en directional förra sässongen å va mycket nöjd med brädan.. Men när det gäller reklamation så e dom helt kassa, har väntat fem månader och har fortfarande inte fått min bräda.. bara krångel hit å dit hela tiden.....

Forum?
Det är dags för oss snowboardkonsumenter i det här landet att börja tänka lite på vad vi har under fötterna. Köp brädor som tillverkas av människor som verkligen bryr sig om snowboard och inte bara vill ha dumma konsumenters pengar. Köp därför inte skidmärken t.ex Salomon, K2, Atomic, Völkl m.fl, inte sportaffärsmärken t.ex Stuf, Warp, Crazy Creek m.fl. Passa er också för märken som köpts upp av företag som vid en första anblick kan verka bra men senare visar sig vara lika ignoranta som skidmärken (Läs Quiksilvers köp av Lib-Tech och Gnu). Sedan har vi ju alla trista märken som i och för sig gör bra grejor men som mest säljer därför att de har det mest hypade teamet (läs Forum) eller därför att de är i stort sett det enda märke som folk känner till (läs Burton).
Köp istället märken som t.ex Capita, Unity, Extrem, Never Summer, Elevation, Rome, Andromeda, Galleon och Endeavor. Det finns många fler och har alla det gemensamt att de drivs av passionerade snowboardåkare. Dessa märken finns oftast inte i Sverige men om vi börjar fråga efter dem kanke det kan leda till att de så småningom kommer hit. Eller varför inte börja importera själva, det är inte så himla svårt.

FIGHT THE POWER!!!!!

Forum?
Vill bara kommentera att Chorus (som bara gör tjejbrädor) ägs av sojasåsföretaget Yoshida som har bestämt sig för att lägga ner dom och deras herrbrädor M3.

Men de kommer att gå att köpa i år eftersom de redan är tillverkade, men vad händer med garantier i ett sånt läge? De köps formodligen upp av någon men ändå.

Så slutsatsen är: Vill du köpa en bräda från någon som verkligen skiter i snowboard, köp M3/Chorus...

Forum?
för att ge ett svar till ChickenSalad, han som faktiskt startade diskussionen.. han vill ju ha en bräda "kanske lite mer åt park hållet..."... varför inte en Burton Seven.. fungerar alldeles utmärkt om man mest håller till i parken.

Tillbaka
Topp