Förvaring av skidor

joakimh

Ny medlem
Förvaring av skidor
Jag undrar då helt enkelt (och förmodligen väldigt dumt) om ens skidor på något sätt kan skadas av att stå ut på nätterna en hel säsong. När jag säger skidor så inkluderar det bindningar. Tacksam för alla svar.

Förvaring av skidor
med tanke på hur många skidbelamrade säsongarbalkonger det finns i alperna tror jag inte att de tar någon större skada av det. jag har dock alltid haft mina inomhus, men den värste skidsamlaren jag hittills träffat hade alla sina (utom ett par rhino chaser då förstås) på balkongen hela vintern.

det bör ju vara bättre att ha dem inomhus men jag har svårt att tro att de delaminerar eller ramlar sönder av utomhusförvaring.

Förvaring av skidor
Heddious sa:
med tanke på hur många skidbelamrade säsongarbalkonger det finns i alperna tror jag inte att de tar någon större skada av det. jag har dock alltid haft mina inomhus, men den värste skidsamlaren jag hittills träffat hade alla sina (utom ett par rhino chaser då förstås) på balkongen hela vintern.

det bör ju vara bättre att ha dem inomhus men jag har svårt att tro att de delaminerar eller ramlar sönder av utomhusförvaring.
Åtminstone var väl balkongen under tak?

Förvaring av skidor
oscarius sa:
Heddious sa:

Åtminstone var väl balkongen under tak?
ja, det var den. fast det gör ju ingen större skillnad om det blåser.

Förvaring av skidor
okej, tackar för alla svar! jag kommer tillbaka till er om fem månader då mina rossi S7 & cx80 har stått ute en hel säsong.

Förvaring av skidor
Skidor förvaras bäst stående, torrt och rumstempererat.
För att kanterna inte ska rosta, kleta på lite arméns hudsalva. :)

Förvarar du dem en längre tid, skruva ner bindningarna och lägg på valla.

Tillbaka
Topp