Fråga ang. bandet på wisdom

O_lundberg

Medlem
Jag har en kompis som hade ett par wisdom med ett hjälmband där den här "plastgrejjen" var av mjukt gummi... du kunde man lätt byta mellan att ha hjälmen och inte... Jag har ett sånt här helmet strap men då äre ju plastgrejjen hård och det ser så taskigt ut när man inte har hjälm och inte vill byta... Jag undrar om nån vet vars man kan köpa/beställa ett sånt där med gummegrejj i ändarna....

Caio

nej dom gogglarna är wisdom. men det finns en helmet strap som man kan köpa till så de passar på hjälmen. dock så är det redan så på ducati modellen, tror jag.

helmet-strapen kan man antagligen köpa på alla ställen wisdom säljs.

En fråga om just helmetstrapen som man kan köpa till wisdom brillorna..
Är det så att på helmetstrapen är plast delen som sitter fast i själva ramen vriden så att bandet hamnar längre ut? alltså på dom vanliga är dom vrida typ 45 grader, är det så att med helmetstrap så står dom rakt ut.. alltså 90 grader istället?
Anledningen till att jag undrar är för att på min sweet hjälm funkar det klockrent utan helmetstrap men nu när man skaffade sig en fullface och vill använda samma goggles misstänker jag att man blir tvungen att skaffa en helmetstrap.. Vore guld om man kan få svar på denna enkla fråga..

Henrik_koivisto sa:
En fråga om just helmetstrapen som man kan köpa till wisdom brillorna..
Är det så att på helmetstrapen är plast delen som sitter fast i själva ramen vriden så att bandet hamnar längre ut? alltså på dom vanliga är dom vrida typ 45 grader, är det så att med helmetstrap så står dom rakt ut.. alltså 90 grader istället?
Anledningen till att jag undrar är för att på min sweet hjälm funkar det klockrent utan helmetstrap men nu när man skaffade sig en fullface och vill använda samma goggles misstänker jag att man blir tvungen att skaffa en helmetstrap.. Vore guld om man kan få svar på denna enkla fråga..
Eaxkt så är det. Fungerar utmärkt med Giro iaf.

Det låter bra det, får gå å se om dom har sådant nere på staden imorgon då och hoppas på att det funkar klockrent.. Drygt att behöva köpa nya goggles bara för att man vill skydda sig..

Tillbaka
Topp