fråga ang drake bindnig (matrix) samt northwave boots.

• Trådstartare Trådstartare jorre
  • Start datum Start datum
J

jorre

Guest
tja, undrar om någon vet vad drake matrix bindningarna kostar/kostade samt om det offta händer att bokstäverna (drake) ramlar av?! och om det är en bra bindning

northwave kevinjones- är dessa boots bra, och vad kostade/kostar de i orginal pris?

ja,bokstavene er liksom "trykket" i bindingen, men det er farge over (på de fleste i alle fall) ...denne fargen faller av fort..men spiller det noen stor rolle egentlig,har jo ikke akkurat noe å si for bindingens funksjon..!!??

Jo, om man vill synas i liftkön så spelar det stor roll

Scotten

undrar eftersom jag ska kanske köpa ett par begagnade, och han sa att bokstäverna är "fastlimmade" och att de kan rammla av, men jag kan ju ha missuppfattat det...

någon som vet något om priset?

nya 259 eu på tomaten, jag har ett par f-50 själv så jag kan inte uttala mig om just matrix, men mina f-50 är jag skitnöjd med.

har haft både matrix och f-60 limited som dom hette förr.

matrixen är schysst men man kanske inte riktigt får allt man hade väntat sig till bindningens förhållandevis höga pris...

om du ska köra drake räcker en MLB länge länge länge!

ja just det, kevin jones bootsen är schyssta som fan, i år är de dessutom märkbart mycket lättare än tidigare!

ok

vad kostar de i orginalpris?
jag ska köpa de begangnade så det är väll ganska lungt om jag får ett bra pris?!

samma med kevinjones, ska köpa dem begangnade, vet du vad de kostar i orginalpris här med?inte detta årets då..

nackdelen med drake bindingen enligt mina erfarenheter i anton är att det är nästan helt omöjlikt att skaffa reservdelar till dom om olyckan skulle vara framme,
men jag kan ha fel!!!

dåt går väll i så fall att ersätta det med en del från en annan bindning? för det fattades tydligen ett vristspänne? är det helt ovärt då eller?

jag köper bootsen och bindningarna för 1300 + frakt

det är väl ett schysst pris,
har för mig att matrixen kostar runt 2500:- och bootsen likaså...

Det är helvete att få fram reserv delar till DRAKE.

Jag jobbar i en sportaffär och tycker att det borde vara lättare för mig att skaffa fram dem, men det tog fan månader att få fram reservdelar till mina Podium.

Men å andra sidan så tycker jag att dem håller bättre än Burton som jag använde innan, men det är bara min åsikt.

Om grejerna är i bra skick så är det ett kanon pris på prylarna...

drake matrix är en riktigt bra bindning om du söker en lite styvare bindning.. man står väldigt stadigt och jag har bara gott att säga om den!!

..men ja bokstäverna försvinner otroligt fort. de är limmade bokstäver och efter ett par veckor är spår av limmet allt som finns kvar. :( detta påverkar dock inte om du inte har ett behov att flasha i liftkön tillsammans med Scotten!! :p

snackade med en affär,, och de sa att de hade grejer på lagret, så det e nog lungt, dock så kostar vristspännet som jag behöver 300 kronor :(

erl

nice, åker du park? funkar alt bra osv?

jorre

visst åker jag en del i parken, men jag skulle aldrig göra det med matrixbindingne på fötterna.. den är alldeles för styv. matrix passar utmärkt för pist- och offpiståkning där du behöver mycke kraft från kroppen till kanterna. i park använder jag en mycket mjukare bindning som ger rörlighet i luften och som gör mig mer rörlig i landningen! ;)

tufo-x för i helvete vad mycket shit du snackar....

"dominant är styv som fan" "alla drake 1000 spänn"

finns drake bindningar från en 7-800 till 2500-2700:-

stämmer det som erl säger att den inte alls är bra för parkåkning? fan isf var det lite synd eftersom jag kör just en del park..

jag kör med: Forum JP 155, Drake Matrix och 32 Prion.
kalla mig poser om du vill, men jag gillar mitt gear

funkar fint för mig...bindningarna är assköna förutom att skruvar och sånt blir lösa snabbt om man inte limmar eller nått.. och lite synd att bokstäverna ska ramla av så snabbt för de är endå rätt dyra...men som sagt jag rekomenderar dom starkt =)

okej hur är dem i parken?
har du limmat skruvarna? är inte det ganska knas om man ska ändra grejer på bindnigen sen?

tycker inte din setup är särskilt "poser-aktig"...

poser är i min mening dom som snackar mycket och inte riktigt klarar att leva upp till det snarare än de med "dyrast" utrustning...

en parkbindning är oftast lätt, har liten bakkappa och lite mindre enklare straps.. en bindnig för aggresivare alpin/offpiståkning är robustare, har kraftigar spännen och en kraftig bakkappa (ofta lutad inte bara framåt utan även i sidled för att förbättra kraftöverföringen) detta på bekostnad av vikt och rörlighet, vilket är viktigar i parken! hit skulle jag utan tvekan räkna matrix!!

en freestylebindning kombineras med ett bar lätta mjuka boots och en kortare mjukare bräda. en freeridebindning används med hårda boots med mer vinkling i skaftet för djupare åkning och brädan är längre en den i parken. den är även styvare och tyngre...

-rätta mig om jag har fel!!!

Jag har kört en hel säsong med Limited, som är samma bindning som matrixen förutom ett par inställningsskruvar som ändå inte funkade så bra. I min mening är basplattan på bindningen aldeles för mjuk. Jag kör inte så mycket park, men när jag nån av de få dagarna tog mig dit så pajade jag den runda basplattan och slet loss hela skiten från skruvarna... Det var för mjuk och otålig plast helt enkelt. Och då hoppar jag inte så där jävla tokaggresivt. Sen var det ett helvete att hitta en ny platta i St. Anton. Fick ta mig till grannbyn. Men om du mest ska köra puder så är det en go bindning. Som nån sa tidigare så finns det lite för många skruvar som har en benägenhet att lossa sig vid helt fel tillfälle.
Förresten körde jag Kevin Jones dojjerna samtidigt och dom passade som handen i handsken! Dessuton var dom grymt sköna och hött utan problem hela säsongen.

förutom det med basplattan, upplevde du att den var för styv för att köra i parken med?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp