Fråga?

walle69

Ny medlem
Fråga?
Jag måste ställa en basic fråga om montering av bindnig på snowboarden. Jag är nybörjare och har monterat min bindnig själv. Jag vet inte vilken ända som är nos eller tail, eller vad bestämmer det? Min nuvarande bräda är en Warp lonestar men har för avsikt att byta till nästa säsong men känner att jag vill veta var bindningen skall sitta !

M.v.h Walle

Fråga?
Ta fram det det fina måttbandet ur verktygslådan och mät avståndet från första hålen till nos/tail, längst avstånd är antagligen nos, svårt att tro att warp gör rena twin-brädor.
Själv har jag 20grader ut på varje fot, bred stance. good luck Walle

Fråga?
haha... soft att ha forumrubriken 'Fråga?'

Jag frågade samma fråga för inte så längesen (också helt nybörjare) och då fick jag svaret att titta på texturen, står det nått på brädan så kan du läsa det från nose-hållet, tror jag. Det gjorde det på min iaf och det var så jag löste det ^^

Fråga?
Håller med Bedlam, nosen borde vara längre. Vad du borde tänka på är om du är regular eller goofy, dvs åker med höger eller vänster fot fram. Regular = vänster, höger = goofy. Som nybörjare kan det va svårt att åka duckfeet = bindningarna vinklade med tårna från varandra, men det är nog en smart idé att börja med det iallfall eftersom det underlättar något enormt för jibbing.
-Nicole

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp