dennatrollet
Medlem
frågor angående ross scratch 140
har ett par ross scratch 140 bindningar (den svarta plastiga: vet inte om det är en "140 Ti") monterade på 2006/2007-säsongens scratch bc. hade problem förra säsongen med en glappande tådel! jag har kollat och sett att det finns två kontaktpunkter mella pjäxan och bindningen: 1) ovansidan av pjäxspetsen och 2) den gråa plastbiten som rör sig i sidled som ligger mot pjäxans undersida. pjäxan är i bra skick o det finns inget slitage på de punkter där pjäxan ligger an mot bindningen! jag har flyttat fram bindningens häldel så den sitter så tight som möjligt mot pjäxan, men det är en ganska temporär lösning; sidledsglappet kommer tillbaka i tådelen efter några dagar..
nån som känner igen problemet? finns den nån enkel lösning, eller är det bara att acceptera eller kasta bindningen?
när jag ändå skriver kn jag ju passa på att fråga: är det nån som har koll på om look o rossi fortfarande tillverkara bindningar med pivotsystem (eller fks; vet inte riktigt vad det kallas)? eller om nån sitter o trycker på ett par gamla som dom känner att dom inte behöver? har ett par din 10, o det är faktiskt inte mycket att pynta granen med!!
alla får svara!
nån som känner igen problemet? finns den nån enkel lösning, eller är det bara att acceptera eller kasta bindningen?
när jag ändå skriver kn jag ju passa på att fråga: är det nån som har koll på om look o rossi fortfarande tillverkara bindningar med pivotsystem (eller fks; vet inte riktigt vad det kallas)? eller om nån sitter o trycker på ett par gamla som dom känner att dom inte behöver? har ett par din 10, o det är faktiskt inte mycket att pynta granen med!!
alla får svara!