frågor om capstrap

awskr

Ny medlem
frågor om capstrap
fråga1 är det ett måste om man vill ha capstrap att man har burton bindningar eller går det att sätta på det på andra bindningar? jag har drake f60.

fråga2 är det viktigt att ha burtonboots om man har capstrap?

tack för hjälpen

frågor om capstrap
Vet inget om hur det funkar till f60 men burton boots är inget måste iallafall. Jag har ett par slemmiga northwave och dom funkar kanon med capstrapen.

frågor om capstrap
du kan inte sätta ett par burton-cap strap på en drakebindning ..

vill du ha cap strap så får du ta och köpa dem från samma märke som dina bindningar..

sen spelar det absolut ingen roll vad du har för skor.. naturligtvis får du ju bättre passform om boots, bindningar och eventuella cap straps e från samma märke, men det är ju självklart... annars kan väl passformen mellan bindning och boots variera lite beroende på..

ex. jag hade burtons bindningar och forum dojjer .. dojjerna var aldeles för breda för bindningen så den gick inte i.. fast det var rätt storlek och så...

men en cap strap borde inte vara några problem med..oavsett

/Pinn

frågor om capstrap
är det nån som vet om drake gör capstraps eller är det bara burton? tack för alla fina svar föressen

frågor om capstrap
Flux, Technine, Drake etc. Nästan de flesta har någon form av cap strap. Drake's heter till exempel "DFS Toe Strap".

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp