Frågor om Insted/Bilplats

Marcus_K

Ny medlem
OBS !! Tyvärr så är bilen full, men lycka till med resa ivf, ses i Cham!

Hej,

Jag tänkte åka en sväng till Chamonix och plugga genom Insted såsom en hel del andra här vad jag förstått.
Undrar dock över följande saker:

Skola går man i 4 timmar om dagen om jag fattade det hela rätt. Vilken tid börjar den?

Lägenheterna, hur stora är dom normalt sett, och är dom centrala i stan. Bor man med uteslutande med svenskar?
Finns det möjlighet att låsa in värdesaker, och finns det telefon/internet?

Sen kan jag passa på att fråga om det fortfarande finns folk som är sugna på att åka bil ner till Chamonix runt den 16-17e Jan. Bilen avgår från Norrköping och åker via Karlskrona ner till Cham. Vi är 2 killar i bilen hittils. Deviationer från färdvägen går bra, men helst inte mer än norr om Stockholm.

Lämna gärna svar här i forumet om resa, jag kollar det varje dag.

/Marcus

Om allt går som planerat skall jag också ner till val d eller ch då och vill gärna åka med i bilen. Har tyvärr inget körkort. Bor i Örebro och är lätt att flytta på. Nås på oskar@larp.com eller 0739-299551

-O

hejsan!

vi är två tjejer som också ska ner till chamonix och läsa på insted.

man läser varannan dag tidigt på morgonen... och de andra dagarna på eftermiddagarna. man har tid att åka både före och efter lektionerna, (känner folk som har gått på insted tidigare). boendet är väldigt centralt, oavsett vilken alternativ man valt.

vi har ännu inte fixat resan ner och skulle vilja åka ner så billigt som möjligt... är därför väldigt intresserade av att följa med er i bilen! tyvärr har bara en av oss körkort, men vi är båda vääldigt trevliga resesällskap ändå.

vi tänkte boka resa imorgon om inget annat dykt upp, så du kan få min mailadress eller svara här så fort som möjligt... kollar in i morgon eftermiddag.

vi bor i stockholm men kan ta oss dit det behövs...

marikamika@hotmail.com

hälsningar marika och maisa

Hej!

Jag pluggade där säsongen 2000.
För mig var det det bästa jag gjort på många år (är 29 bast).
Franska lärare vilka överlag var skitbra tyckte jag.
Det är svårt att ha disciplin i en omgivning som Cham men har man det kan man lära sig bra franska, jag kunde inte ett ord när jag kom dit så nu kan jag föra i stort sett alla samtal nu. KUL!
Bodde nära Aiguille du Midi (ca 300m) liften i en 2a, helt OK med franska mått mätt.
Jag bodde med 2 svenska killar men på kursen fanns engelsmän också och du kan hamna med vem som helst på kursen, man kan dock ha önskemål.
Där vi bodde fanns skåp ör skidor i kälalren på huset men vi ansåg dem inte säkra nog ens med lås så vi hade allt i lgh.
Storlek på lgh var kanske 40kvm men det finns i alla storlekar.
Jag valde budgetalternativet på boende via INSTED.
Man betalade deposition när man kom dit samt hyran i förskott vill jag minnas.
Efter man checkat ut fick man vatten och elräkning hemskickad.
INSTED fixade denna plats men det är MKT billigare om man fixar bostad själv när man kommer ned eller via de agenter som finns.
Kolla Chamonix.com.
Man kan boka vandrarhem under tiden man letar, en plats går bra att finna på under en vecka med lite tur.
Är man flera och vill bo tillsammans kan det bli svårt.
Lycka till

Angående transport ned så är jag ute efter en bilplats också.
Jag ska säsonga där nu dör 3e vintern i rad så finns det plats är jag intresserad. Släng ett mail till mig om plats finnes eller ni vet om några som ska ned.

Mvh /Matte

jag ska också læsa på insted. Har tænkt ta bilen ner sjælv men vi
får se om den går igenom besiktningen. I annat fall åker jag gærna
ner med er. Jag befinner mig i norge just nu men kommer till
sverige den 12 jan. jag bor strax utanfør kristianstad.
magnus

Hoj, som 1 svar från himlen =) om D finns plats kvar såklart =)
Jag ska oxå plugga på instead... har inte resa än.
Du skulle kunna ringa 073 922 9442 om det finns någon plats kvar i bilden...
MVH
Gustav Olin

Tillbaka
Topp