Frågor om St. Anton

St-Anton-2004

Ny medlem
Frågor om St. Anton
Är det någon vänlig själ som vet om det finns någon kostnadsfri parkering nere i St. Anton? Om inte, vad brukar det ungefär kosta (per dygn, vecka eller månad) att parkera bilen? Undrar också över om det är någon som har koll på vilken färjeöverfart som blir billigast, ska man t.ex. välja Trelleborg-Travemunde eller är det bättre att ta bron över till Köpenhamn och sedan köra ner och ta Rödby-Puttgarden färjan?
Slutligen undrar jag om det är någon som känner till något resebolag som har billiga flygstolar (under december månad) ner till Innsbruck?
Tack på förhand!
/Micke

Frågor om St. Anton
Tror att Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarten är ett schysst alternativ. Det brukar vara standardvägen om vi tar bilen till Europa. Bron är fortfarande oskäligt dyr.

Parkering borde inte vara något problem egentligen. Hör efter med stället du ska bo på. Många hotell och lägenheter brukar ha parkplatser. Tror däremot inte att du hittar nån gratis parkplatz mitt i centrum. Letar du långtidsparkering och du inte tänkt använda bilen, så är det nog lättare att leta i Innsbruck. Tar inte mer än max en timme med tåg till St Anton. Kika runt lite på www.innsbruck.at

Angående flyget. Bor själv i Innsbruck 2003/2004 och har trasslat lite med det där. Både Jetweb (www.jetweb.se) och MrJet (www.mrjet.se) har schyssta priser till Innsbruck (via Wien). Dessa bolag väljer generellt Austrian Airlines, vilka jag har trivt väldigt bra med de gånger jag åkt med dem. Biljetterna kostar ca. 1400-1500 enkel resa om man tittar runt lite och inte är helt bunden att åka en viss dag. Kan skilja många tusen mellan en lördag och en söndag.

Alternativ två är att flyga till Frankfurt Hahn med Ryanair. Kostar typ ingenting. Sen får man ta buss från Hahn till Frankfurt Hbh (ca 10 mil) och sedan tåg till Innsbruck via München. Tar en dag, men sammanlagt kommer man undan med en kostnad av ca. 1000-1200 kr för enkel resa.

Rekommenderar dock Austrian Airlines/Tyrolean airways. Vet att de är hyfsat billiga, men även god service och tillförlitlighet vilket är mer än man kan säga om Ryanair.

Alternativ tre är att boka enbart buss-/flygstol med Lion Alpin. Kostar ungefär samma som Austrian. (www.lionalpin.se) De åker dock första gången i slutet av december.

Hoppas detta hjälper något! Maila gärna om du undrar nåt mer kring Innsbruck.

Mvh Niklas

Frågor om St. Anton
Bästa vägen tror jag är över

Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarten kostar 1200 t & r.

Skall du ta bron blir det 100 kronor till.
Jag skall ned till Anton.
Åker från Göteborg, tänker ta färjan då slipper man köra in i Köpenhamn också.

Frågor om St. Anton
Bara en liten detalj. Om man tar bron behöver man inte alls köra in i Köpenhamn. Man kommer till rätt motorväg direkt. Inga problem, väldigt smidigt att ta bron. Är kanske lite dyrare men man tjänar nog in det på tid och trassel med att köra på/av färja osv.

Trevlig resa.

Frågor om St. Anton
JAg åker på Tisdag till st. Anton, jag flyger med SAS o det kostar bara 1300kr till Zurich, tar tågen för 30euro till st anton därifrån.
Jag tycker detta e en smidig o billig lösning på resan ner.
Mvh Niklas S

Snödjup

Tillbaka
Topp