Frågor om Verbier

fishtail

Medlem
Frågor om Verbier
Jag funderar att sticka till Verbier en vecka i februari. Har försökt hitta lite info på webben men det finns inte mycket (mesta på franska och pistkartor 2x2 cm).

Jag har några frågor för er experter där ute:

1. Ska man köpa liftkort för mer än Verbierområdet?
1.1 Är det bra åk ner från Mt Fort och ingår det området i "Verbierkortet"?

2. Finns det skibuss i stan så man inte är begränsad till första åket i liften bredvid just det hotell man bor på?

3. Eftersom jag är rookie när det gäller alperna så undrar jag om man behöver guide för att få lite puder off-pist eller är det bara att dra iväg en bit utanför pisten?
3.1 Är det väldigt dyrt med guide (om det behövs)?

Det var lite av det jag ville fråga. Skicka gärna lite tips
Tack på förhand

Frågor om Verbier
Eftersom du "bara" ska ner en vecka! *avundsjuk* Så behöver du inte köpa för mer än Verbier området. Vill du åka offpist så är det bara att åka omkring och titta så ser du var det finns. (det var så när vi var där) Annars så är det bara att följa med någon skibum (träffas säkrast på after-skin) eller fråga någon. Ha det så kul där nere och åk mycket och fort!!! ;-)

Frågor om Verbier
Ser man på.. Klokt val!
Ska väl försöka svar lite på dina frågor.

1. Ska man köpa liftkort för mer än Verbierområdet?
Liftkortet är uppdelat i olika sektorer. Tjacka det för hela skite, dvs 4 dalarna kortet.

1.1 Är det bra åk ner från Mt Fort och ingår det området i "Verbierkortet"?
Mkt bra utgår från "Fortet". Bla baksidan som är ruggigt bra och har en hel del olika varianter. Det ingår i 4 dalarna kortet.

2. Finns det skibuss i stan så man inte är begränsad till första åket i liften bredvid just det hotell man bor på?
Svaret är positivt på denna fråga, för övrigt är den gratis.

3. Eftersom jag är rookie när det gäller alperna så undrar jag om man behöver guide för att få lite puder off-pist eller är det bara att dra iväg en bit utanför pisten?
Behöver och behöver... Det är ju inget krav om man säger så, men om du inte vet så mkt om laviner och livet utanför pisterna är det ju ganska vettigt. Tar det som självklart att du har Transciever och spade...

3.1 Är det väldigt dyrt med guide (om det behövs)?
Ja det är väldigt dyrt..

/D

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp