Frakt & Tull

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JohanKallin

Ny medlem
Frakt & Tull
Tjenare undrar om någon vet hur mkt det kommer kosta i frakt och tull om jag ska beställa hem en saga jacka. Tacksam för svar :)

Frakt & Tull
JKallin sa:
Tjenare undrar om någon vet hur mkt det kommer kosta i frakt och tull om jag ska beställa hem en saga jacka. Tacksam för svar :)
Tja frakten beror ju på varifrån du ska beställa, det kan bara handlaren svara på.
Du glömde skriva från vilket land du ska beställa.

Inom EU är det som bekant tullunion, så du betalar ingen tullavgift på varor som du köper. Moms betalas ofta i säljarens land men vissa säljare som säljer mycket till sverige tvingas vara momsregistrerade i sverige. Hursomhelst så är det inget problem för du ser ju vad säljaren begär för pris med moms och det är det som gäller.

Tull och momspåslag blir aktuellt om du beställer från land utanför EU. Då gäller för jackor och andra kläder 12% tullavgift och 25% moms, sen kan det tillkomma en administrativ avgift. Fraktkostnaden räknas in i varans pris så det blir tull och moms på den också.

Läs mer i avgiftsguiden hos tullverket:
http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4.4ab1598c11632f3ba92800010124.html

Mvh

Frakt & Tull
JKallin sa:
du har inte funderat på att ens göra ett försök att använda sök funktionen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp