Frakttid från Sport-conrad?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Cainight

Ny medlem
Hej!
Jag undrar hur lång tid det tar att få grejjerna från sport-conrad?
Jag beställde skidorna i söndags och dem vart skickade i tisdags.
Hur lång tid brukar det ta? Jag ska till trysil på torsdag nästa vecka, kan ja hinna få dem innan?

Sen en sak till. Man får ju ett nummer som man ska kunna söker efter paketet på dpd.net
Men det uppdateras inte utan den har vart på samma ställe sen i tisdags.
Kan man ringa och få uppgifter om vart det är tro?

tack på förhand!

Av vad jag har hört så ja. Dom ska komma innan du ska till trysil.

Okej, tack för den :)

Men borde dem inte uppdatera på sidan man kan söka efter paketet? det har gått 3dagar och dem ligger forfarande på lagret hos fraktfirman enligt dem

Paketsökningen är väl sådär. Mina skidor låg också "still" några dagar här och där. Tog en knapp vecka att få hem dom från Tyskland. Tips: När paketsökningen visar att dom körts ut (i Sverige alltså) kan du sticka och hämta ut dom dan innan lappen ligger i din låda (medtag leg ifall det skulle behövas). Du har dina skidor innan Trysil ;-)

Hej!
Jag har beställt produkter runt om i världen åtskilliga gånger och min personliga erfarenhet är att det brukar stämma rätt bra med uppdateringarna leveransens utveckling, då registreringar vid omlastningen går automatiskt in på dessa.
Själv råkade jag ur för att ett antal pjäxor från USA låg i Köln en hel vecka av någon anledning.

Beställde nyligen skidor från ski-bilek och dessa blev levererade til min dörr på en onsdag förmiddag trots att jag beställde dem på söndagsnatten innan, så det borde gå kvick att få dina skidor också om de inte fastnar i någon logistisk fördröjning.

mvh
Per

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp