Leveranstid Sport-bittl resp. Sport-conrad

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum

RWD

Aktiv medlem
Hej,
Någon som har beställt skidor nyligen från Sport-bittl eller eventuellt Sport-conrad.
Om jag beställer i morgon torsd bode det väl vara god chans att få dem före fredag nästa vecka.
Gäller endast skidor utan bindning.

Alternativt Sport-conrad om de är snabbare men ett av alternativen är 500kr billigare på på Sport-bittl fast förra årets modell (och bara grafiken som skiljer då)

Så vilka är snabbast tror ni? hinner jag inte få dem inom en vecka så kan jag lika gärna vänta nämligen.

Hej!

Jag har köpt en del både från Conrad och Bittl och skulle säga att man får räkna med en leveranstid på omkring 5 arbetsdagar. Båda "skeppar" från södra Tyskland och det tar ¨några dagar för ett par skidor att leta sig upp. Sedan har det sannolikt en viss betydelse var du bor i Sverige, bor du långt norrut får du antagligen plussa på ytterligare en dag och bor du långt söderut (läs Skåne) kanske det går en dag fortare.

/MM

Ja , fem-6 dagar är väl min efarenhet från de senaste beställningarna jag gjort från Blue-tomato och Ekosport bl.a.
Men det verkar som det sällan tar längre tid från de större ställena vad jag har kunnat läsa mig till.
Eller är det någon som råkat ut för att Conrad och Bittl har tagit mer än en vecka? (Borås-området så det får väl räknas som södra Sverige)

I september beställde jag ett par skidor med monterade bindning från Sport Conrad.
Beställt på söndagen, lev på torsdag, dvs 4 arbetsdagar
I december beställde jag lavinryggsäck från Sport Bittl.
Beställt på söndagen och levererat på fredagen, dvs 5 arbetsdagar.

Lev till Västerås och bägge lev var UPS.
Fungerar bra. Du får tracking nr och kan följa leveransen.

Så rimligtvis borde tiden räcka men det beror väl på hur mycket order de har för tillfället..

Har precis beställt från conrad. Tog en vecka precis iom helgen. Bor i stockholmstrakten, ups har depå i Järfälla. Beställde vanlig leverans.

Beställde skidor inkl montering från bittl i söndags. De monterades och var klara för leverans i måndags.
Natten till fredag får UPS-centralen i Jönköping skidorna och kör dem till min dörr under fredagen.

Inte från Tyskland, men beställde från Glisshop i Frankrike 26 december, kom fint hemlevererat till Värmland förmiddagen måndag 2 januari

/GC

Kollade på UPS hemsida och beställning idag skulle levereras senast Tisdag före dagens slut med UPS standard (låter för bra för att vara sant)

Edit: gällde nog mindre paket än skidor

Enligt UPS kunservice så kunde man sätta en lapp på dörren om man inte är hemma vid leverans så att de lämnar ändå, vågar man det? Jag har gjort så med mindre grejer skickat med Fedex ett par ggr men svårare att gömma ett par skidor :/

Annars är det till jobbet men osäker på hur det funkar då vi stänger kl 16 (14:30 på fredagar) och de sa att de levererar fram till 17. UPS standard kommer senare på dagen.

Senast ändrad:
Beställde från sport conrad innan jul. Har för mig att det tog 4 arbetsdagar. (Småland)
Bor du i ett hus, så skriv på lappen att de ska ringa dig. Be de sedan gömma det på baksidan eller dylikt. Vet inte hur det är där du bor. Men här har ups ganska dåligt med avlämningsställen. Vilket gör att man får åka ganska långt för att hämta skidorna, om de skulle misslyckas att leverera.

Är du beredd att anstränga dig väldigt mycket. Så kan man försöka ringa till terminalen skidorna kommer till innan de körs ut. Där kan du försöka få telefonnumret till chaufför. Så kan man komma överens om leverans.

I dag levererades skidorna till min dörr.
De hade ställt dem utanför dörren bara, ringt mig en gång men jag missade det pga dålig täckning). (ringde dock tillbaka ett par ggr bara en minut efter han hade ringt, men inget svar)
Tur att min dotter kom hem en halvtimme senare.

Hade meddelat UPS var de kunde ställa skidorna och att det fanns en lapp med info och underskrift under dörrmattan men den infon hade inte budet fått tydligen för lappen var kvar.

Hur som helst så gick det ju snabbt, så jag är glad :)

Tillbaka
Topp