Skumma priser på sport conrad

micke_moj

Ny medlem
Tänkte beställa hem ett par gotama från sport conrad och så ser jag att det blir billigare att beställa skida + en av de billigaste bindnigarna tillsammans, än att bara beställa skida. Hur kommer det sig? är det något paketpris?

Valet ligger mellan griffon och jester, just nu lutar det åt jester.

Sen en snabb fråga till, är dem bra på monteringen så att man ska låta dem montera bindingarna? Funderar annars på att beställa omonterat och låta någon i stan fixa allt sådant.

MVH//Michael

Jepp det är paketpris, samma sak i de flesta markbutikerna.

Monteringen har man hört både ris och ros om. Brukar nog funka bra men de är dåliga med limmet. Så dra i lim själv om du låter dom montera.

Hej!

Det finns en lång, lång, jättelång tråd avseende SC. Sök ...

SC har en rätt lustig paketprissättning som du konstaterat. Ja, det blir i många fall 100 Euro billigare att ta emot en plastig Markerbindning än att bara köpa skidor. Vad som är mer intressant är att du kan få en riktigt bra bindning till ungefär halva priset om du köper den tillsammans med skidorna. Här finns möjlighet att göra en riktigt bra affär.

Hurvida man ska låta SC montera bindningen tvistas det om. Jag har under de senaste åren köpt 3 par skidor hos SC och låtit dem montera. Har inget att anmärka på avseende monteringen. Har fått betydligt sämre monteringar när jag köpt skidor hos den lokala sporthandlaren ... Om du är en fena på att montera själv är det naturligtvis det bästa alternativet, annars är min uppfattning att man kan låta SC göra det! Men var tydlig med var på skidan du vill ha bindningen monterad. Många skidor har i dag utmärkt alternativa monteringspunkter (vet inte hur det är med Gotaman).

/MM

Senast ändrad:
Noterade också detta när jag beställde hem mina Atomic BC för några veckor sen. Faktum är att det blev billigare med Rossignol 140 än vad det blev med bara skidan.. Det är väl bara att tacka och ta emot =)

Okej tack för svaren, har iprincip bestämt mig nu.....the duke och gotama, blir ju bara 619 euro som sagt.

Vad är det för lim och vart ska det apliceras?

Tillbaka
Topp