från geneves flygpltas till verbier!

filipicious

Ny medlem
hittade en billig biljett 1 december till geneve och tänkte fan den tar jag, jag har dock ingen aning om hur man tar sig från geneve till verbier, det verkade dyrt som fan på dom sidor jag kollade. tips någon?

Senast ändrad:
Jocke: Sök-länkar funkar inte för andra användare än dig själv.

filip: Kolla på http://www.sbb.ch Det går tåg till Verbier (eller rättare sagt La Chable, som är en liten by precis nedanför Verbier). Därifrån tar du antingen äggliften eller buss upp till Verbier.

Såsom Peter K sa är tåg routen riktigt bra. Så här gör alltid jag:

1.Ta tåget från flygplatsen till Martigny

2. Byt till ett bergståg som tar dig upp till Le Chable

3. Därifrån brukar jag ta postbussen upp till Verbier.

Antar att det går att boka allt via sbb, det första tåget går från tågterminalen som ligger i anslutning till ankomsthallen.

Lycka till!

hej,
STS Alpresor kör geneve- Verbier och har man tur kan man få plats på deras transfer för en peng, annars kör Sportresor även dem från geneve, detta gäller dock bara på lördagar då dem har transferdag.
lycka till
/ Frida

Varken Alpresor eller Sportresor kör 1 december då deras säsonger inte börjat ännu då. Lycka till!

Gör som mackan_p säger! Tåget till martigny, lilla sain bernad express till le chable och post-bilen. Kostar typ 300 spänn från flygplatsen och du måste inte köpa bildett i förväg, tågen går hela tiden och det är jättelätt att ta sig till stationen eftresom att flyplatsen och tågstationen ligger i anknytning till varandra. Följ pilarna och skyltarna.

Ha det så jättebra i verpan!

Annars kan man ta www.alpinexpress.com de kör med minibussar från flygplatsen till centrala Verbier. Dvs du slipper ta taxi, buss eller lift från Le Chable. Kostar lite mer men är soft. De hämtar en på flygplatsen, inget behöva matcha tåg o så.

Jag kan rekommendera en mindre taxifirma bluewin som har schyssta shuttles för upp till 8 personer.

De tar 550 chf för enkelresa Geneve till Verbier.

taxi-lili@bluewin.ch

Tillbaka
Topp