från La Thuile/Aosta till Genève flygplats

NellieSteneberg

Ny medlem
Hejsan! Jag ska ta mig från La Thuile till Genèves flygplats den 6 mars. Flyget går 20.15 och de enda bussarna jag hittar är flixbussarna som bara går på morgonen och senare på kvällen. Någon som har något annat hyfsat billigt tips på hur man kan ta sig till flygplatsen? Annan buss, tåg, annan resväg etc.
Tacksam för svar!

Prova att åka over på den franska sidan, dvs åk skidor till Rosière. Transfer, buss eller tåg ifrån Bourg St Maurice. Vanliga bussen hittar du på altibus.com/index.sapx, kolla med transfer på FB Tarentaise Transfers där du kanske kan få tag på en delad transfer till Genève. Tåg finns på sncf.com men du brukar ta ett tag eftersom du måste vänta mellan bytena in Chambéry eller Annemasse.

Jag vet inte om det blir så billigt, buss ca 75€ och transfer 60-100€, tåg vet jag ej. Men om du har tur med tiderna kanske du hinner åka lite lagg på morgonen innan flyget.

Lycka till!

Maila easyway.se så kanske de kan hjälpa dig.

Verkar finnas många transfers från courmayeur annars, så det kanske går att ta någon standardbuss dit och sen transfer vidare.

http://www.savda.it/ kör från La Thuile till Courmayeur och vidare genom tunneln till Chamonix. Därifrån finns det många alternativ. Jag har inte koll på tidtabellerna men det borde finnas något som passar hyfsat. Själv åkte jag samma väg fast motsatta riktningen för några veckor sedan, blev betydligt billigare än olika shuttles.

Tillbaka
Topp