Från Tigne till Chamonix hur gör man?

Hamilton83

Ny medlem
Ja ungefär som rubrik säger. Jag ska vara i Tigne V.10 och har nu fått möjlighet att vara i Chamonix V.11.
Hur transporterar man sig där emellan till en rimlig kostnad? Är det möjligt?

Väldigt tacksam för svar!

antar du kan ta buss till geneve o sen buss där ifrån "tillbaka" till chamonix. blir ju en skön omväg dock men är en väg jag vet går. www.altibus.com kan du kolla priser osv. Annars kanske det går nån lokaltrafik till typ annecy å där byta till chamonix?

Hej!
Tack för svaret. Ja det är ju en variant.
Borde det inte vara så att bussarna från Tignes till Geneve går via Chamonix? Eller iallafall i närheten av?

Nej, det har jag inte kollat på. Får ta och göra det. Någon som vet någon sida man kan boka på?
Fortsätt gärna att komma med förslag.

Det borde ju vara den franska motsvarigheten till sj.se dvs www.sncf.fr Vet av egen erfarenhet att det kan ta en hel dag i restid och är väl ca 2-3 byten om jag minns rätt.
Smidigast men dyrare är nog det som Haba nämner.

Jo, tågtrafiken i alperna är ju inte den bästa. När ja åkte från geneve till tignes (med buss) så kommer jag ihåg att vi åkte förbi några tågstationer. Men tror det är mycket bättre med buss, ring/maila dom på altibus.com och hör om dom kan släppa av dig i annecy (iomed tignes-geneve-bussen går igenom annecy) och där finns det garanterat nån kommunikation till chamonix. Dom på altibus lär veta då dom kör dit från geneve iaf.

Å stanna gärna i Annecy några timmar för det är en otroligt vacker stad!

Detta visade sig inte vara särskilt lätt.
Det verkar som det blir 9 timmars transför för att ta sig 9 mil (bilvägen)
Jag funderar på att ta en jäkligt lång promenad.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp