Frankrike Surfing vin och Biarritz

KungBulgur

Ny medlem
Hej! Vi är två killar som tänkte dra till frankrike i höst med utgångspunkt biarritz. vi tänkte försöka surfa någon vecka och sen om man inte fastnar försöka ta oss runt i södra delarna och medelhavet.

Hur är de med brädor och så där, vad ska man ha som nybörjare 70 kg. är det någon som känner till något bra strandnära och billigt boende? och framförallt, vilken strand är det som gäller? bästa uthyrningen och så! vad ligger en hyfsad begagnad longboard på i pris tror ni?
är inbiten vindsurfare är det bra därnere?

Är det några fler som är påväg ner eller kanske redan där så får ni gärna höra av er! vi har ingen aning om vart vi ska ta vägen när vi kommer ner så tips och tricks är välkomna!!

många frågor men hjälp en på traven så är vi två imorn!

tack!!
/Ville

I Senaste Åka Skidor är det ett ganska stort reportage om Biarritz, "Guide till Biarritz"
Läsvärt om du ska dit, finns i tidningsaffärer..

tack, har redan läst åka skidors reportage. har redan frågat på steffo men tänkte fråga här med... lite mer folk på freeride, även om de flesta är mest inne på snö...

och varför är det aldrig bra att vara vindsurfare? typiskt kitesurfare, jag håller på med kiting också och jag fattar inte vad problemet är?? hormonstinna människor som måste ha nåt att klaga på, kitesurf/vindsurf/vågsurf det är ju otroligt sköna sporter alla tre så sluta upp att bråka! ahh :)

dom har bra brädor där och ni ska surfa på stränderna "grand plage" och "cotebask". Båda strändarna har bra vågor.

BIC tröttnar du ju på efter ett tag som sagt är de som lastbilar. Bättre att köpa en shortboard. Tar lite längre tid att lära sig men när man lärt sig kan man utvecklas bättre på en shortboard. Och avrför det alltid är dåligt att vara vindsurfare? För så är det bara. Flesta gångerna jag är på vattnet tillsammans med vindsurfare är det alltid ni som gnäller på oss, inte tvärtom. Ligger och plaskar i vattnet i vågorna så man inte kan åka ordentligt. Tackar man inte direkt för.... Vidare, vad kan ni egentligen göra i Svenska förhållanden på vattnet? Åka fram och tillbaka. Wow säger jag bara;)

tack för tipsen men lägg av med krankandet! det är inte alla som klagar utan några fårskallar kanske... det handlar om ren njutning, har du någonsin flygit över vattnet i 25 knop med vinden som motor, fötterna 4 cm ovanför vattnet. har du på en liten jävla meningslös 20 cm våg hoppat 1 meter upp och 5 meter långt? eller hoppat 30 meter med en kite? det är förbannat underbara saker vi snackar om, så försök att njut av det och sluta spela tuff...

>har du någonsin flygit över vattnet i 25 knop med vinden som motor, fötterna 4 cm ovanför vattnet.

Ja, fötterna 1 cm över vattnet

>har du på en liten jävla meningslös 20 cm våg hoppat 1 meter upp och 5 meter långt?

Ja, dubbla det och lägg på en backroll alt raley

>eller hoppat 30 meter med en kite?

Vad tror du jag gör på sommrarna egentligen, pillar navelludd?

jag har ingen aning om vad du gör på dina somrar och det hör inte hit heller... jag hade lite frågor om biarritz och så ser jag gärna att man slutar hacka på varandra när alla är surfare, lägg bara på vind/kite/våg... finns ju ingen anledning och det är trist!

tack!! precis ett sånt svar jag ville ha :) låter vettigt, är kanske som att börja med en liten 100L vindsurfingbräda istället för 130L, det tar jäkla mkt längre tid helt enkelt...

"Vidare, vad kan ni egentligen göra i Svenska förhållanden på vattnet? Åka fram och tillbaka. Wow säger jag bara ;)"

nog blåser det tillräckligt i sverige för att vindsurfare ska kunna göra annat än bara åka fram och tillbaka?

vilken sjukt töntig attityd du har Dave Spruce. Jag läste lite här bara för att jag flyttar ner till frankrike på måndag och kommer bo inte allt för långt från Biarritz. Sökte likt han som startade tråden lite tips och så möter jag mest massa pubertalt omogna och ogrundade påhopp. Sådana "vadärbäst-diskussioner" trodde jag landsbygden i jämtland hade ensamrätt på och då var meningsskiljaktigheten vilket skotermärke du föredrar.

Lägg ner den där attityden, de som har skills behöver aldrig hävda sig. Bara massa newbies med för mycket prylar som de inte vet hur de ska hantera.

Den som vet vad han/hon pysslar med har råd att vara ödmjuk.

kallsupen ger ostast bra svar och de finns en massa tradar om biariitz var man ska bo etc!! tyvarr ar forumet stangt men kolla in da o da och se nar de ar uppe och sok genom tradar!!

snaken

sant, jag gör varken eller. Men Åka skidor attityden tycker jag är fruktansvärt töntigt - oavsett sammanhang. Vettigt folk har kul och bryr sig inte om löjliga motsättningar mellan olika kvasitillhörigheter.

Tillbaka
Topp