frankrike vs österrike

Miiiiia

Ny medlem
frankrike vs österrike
har länge var helt inställd på att sticka ner till chamonix en säsong. men nu är jag inte så säker länge. har försökt få tag i boende och det är ju skrämmande dyrt. jag tänkte att chamonix var bäst för jag kan lite franska. men nu börjar jag fundera på österrike. pratar inte tyska men har hört att det brukar inte vara så nödvändigt.

Vill gärna ha lite åsikter från folk som säsongat innan. vad tycker ni Österrike eller france?
/mia

frankrike vs österrike
Om du vill åka till Hitlers hemland så skall du naturligtvis åka till österrike. Själv föredrar jag Frankrike men jag är ju inte nazist så vad vet jag egentligen.

frankrike vs österrike
Jo för det var smart sagt, idiot.

Frankrike: Bättre åkning (Där jag har varit)
Österrike: Billigare och trevligare folk, fransmän är bra jävla dryga. (Om man inte kan franska då, vilket jag inte kan, antar att de är lika dryga ändå).
Du kommer ju missa Almdudlern, Spetzin och Radlern om du åker till Franz.

frankrike vs österrike
hoppsan, ömma tår.

Jag kan hålla med om att det där med Hitler känns lite gammalt så jag får väl säga Jörg Heiders hemland då. Nöjd nu?

frankrike vs österrike
Fransmän är allmänt trevliga om man upprtäder hyfsat inte gapar och skriker och är hyfsat nykter.
Det är kanske där det brister

frankrike vs österrike
Österrike = läderhosen, cp språk, nice öl, nazi-näste.
Frankrike = Goa fransmän som äter baguet, ost och har mustach, billigt schwein, bra skidåkning, det är väl det typ.

frankrike vs österrike
Har själv bara varit i Österrike.
Kan inte tänka mej annat än att båda länderna har hur mycke som helst å erbjuda, och åker gärna till frankrike i framtiden! Men än så länge har ja som sagt bara varit i Österrike; Saalbach å Stanton. Åker tillbaka till Stanton för en andra säsong å det säger väl en hel del.

Detta nazisnack är väl för fan det sämsta ja har hört! Som om nån jäkla diktator som levde för 50 år sen (eller okej, som lever nu, om vi ska prata andra politiker..) skulle ha inverkan på hur alplivet i österrike är?! Skärpning, hur trångsynt får man va??

Och okej, ska ja va helt ärlig så är ju orter som tex. Stanton rätt proppade av turister, och därmed är ju den stora majoriteten av dem man umgås med från andra länder; i Stanton främst svenskar och endel från övriga norden, samt Nya Zeeländare och australiensare. De sistnämnda är dessutom de mest trevliga och öppna folk jag hittills träffat!

De få inhemska människor man träffar är cheferna på jobben och så, och där är väl de flesta mindre trevliga förstås.. Men vad jag har förstått är det så på de flesta platser man åker och jobbar på i världen.
Ganska trevligt äre dessutom att gå ner på matbutiken, och möta en 80-årig äkta tyrolergubbe, med lederhosen och utan tänder typ, som hälsar på en med äkta alpdialekt!
Man kan ju lixom inte låta bli att le ju.

Nä nu börjar ja längta så mycke så nu fåre va nog!

Låter ju ganska okej för min del att man genom att åka till österrike, slipper alla nissar me fördomar å andra märkliga åsikter!

just de.

ses i backarna!

frankrike vs österrike
Hej hej....ska ner till Chamonix denna säsongen o jobba som kock...va i saalbach, Österrike förraåret...gilla den lilla alp byn som fan men....tror att Chamonix e snäppet bättre.....I mitt jobb ingår både mat o boende så det e ju lite mindre o tänka på-----Tycker du ska väölja Chamonix...ha det fint Nille

frankrike vs österrike
Har själv bara varit säsong i Frankrike, men har varit mycket i Österrike också. Frankrike är helt fantastisk, men dem senaste tre säsongar har det varit lite med snö. Österrike får generelt mere snö varje år (bättre geografisk belligande), så om jag inte hadde lärt mig franska, så skulle jag så klart åka til St. Anton, Österrike. Har varit her et par veckor och vilkat stella. Fantastisk med snö (lite tur också), extremt mycket offpiste, manga fina människor och om du åker för afterski finns intet som St. Anton - kanske Ischl bara. Jag tror inte at der är skildnad på Åkene i Frankrike och Österrike. Det är nästen lika högt, så om end åkene i Frankrike blivar lite längre, så är det nästan samma sak. Ha` en bra säsong. Hep, dansken.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp