Har själv bara varit i Österrike.
Kan inte tänka mej annat än att båda länderna har hur mycke som helst å erbjuda, och åker gärna till frankrike i framtiden! Men än så länge har ja som sagt bara varit i Österrike; Saalbach å Stanton. Åker tillbaka till Stanton för en andra säsong å det säger väl en hel del.
Detta nazisnack är väl för fan det sämsta ja har hört! Som om nån jäkla diktator som levde för 50 år sen (eller okej, som lever nu, om vi ska prata andra politiker..) skulle ha inverkan på hur alplivet i österrike är?! Skärpning, hur trångsynt får man va??
Och okej, ska ja va helt ärlig så är ju orter som tex. Stanton rätt proppade av turister, och därmed är ju den stora majoriteten av dem man umgås med från andra länder; i Stanton främst svenskar och endel från övriga norden, samt Nya Zeeländare och australiensare. De sistnämnda är dessutom de mest trevliga och öppna folk jag hittills träffat!
De få inhemska människor man träffar är cheferna på jobben och så, och där är väl de flesta mindre trevliga förstås.. Men vad jag har förstått är det så på de flesta platser man åker och jobbar på i världen.
Ganska trevligt äre dessutom att gå ner på matbutiken, och möta en 80-årig äkta tyrolergubbe, med lederhosen och utan tänder typ, som hälsar på en med äkta alpdialekt!
Man kan ju lixom inte låta bli att le ju.
Nä nu börjar ja längta så mycke så nu fåre va nog!
Låter ju ganska okej för min del att man genom att åka till österrike, slipper alla nissar me fördomar å andra märkliga åsikter!
just de.
ses i backarna!