freaks.

crilleus

Ny medlem
freaks.
Finns det någon här på forumet som kan tala om för mig vad ett Peak Freak är? är det nån som har hört det namnet förut? skulle gärna vilja veta!

freaks.
Ingen aning, måste vara något lokalt slanguttryck.
MEN men lite sunt förnuft och uteslutningsförmåga i samarbete med de få hjärnceller som återstår efter helgens krökande så kan vi spotta ur oss två intressanta teorier:

1: Peak syftar på klädesmärket Peak Performance. En "Peak Freak" är således en snubbe som diggar Peak Performances feta paltor.

2: Peak. Av Engelskans topp. Freak = fantast (el. dyl.). Toppfantast, till exempelen bergsbestigare.

Om dessa två alternativ sätts in i det sammanhang du hörde uttrycket i från början så kanske det klarnar lite.

Annars rekommenderar jag dig att bli munk i ett budistiskt kloster och fortsätta ditt sökande efter sanningen där...

freaks.
haha, joo, nojlas, du är ljuset i mörkret för oss!! men vem är egentligen kungen här på freeride? ett av mina hetaste kort är ju "mountain man" (tror att han heter så) han kan också snajda till det ibland...kanske läge för en omröstning...nån som är på det förslaget, eller borde vi skrota det???

/Blom

freaks.
Nojlas är en av de få här på freeride som har självdistans och besitter förmågan att vara ironisk.

Förslag till kung blir ju givetvis mig själv för övrigt.

// Finnudin

Tillbaka
Topp