Freeradical hjälm..

• Trådstartare Trådstartare scratchi
  • Start datum Start datum
S

scratchi

Guest
Freeradical hjälm..
Nån som har freeradical hjälm här på FR?
Dom är ruggit sköna har jag hört, vad tycker ni?
Har funderat på att köpa en + freeradical brillor.

Peace

Freeradical hjälm..
jag har en, jävligt skön faktiskt har kört med den i en vecka nu, den är ju så lätt också . Det är bara det att mina öron ör för stora för öronlapparna så dom kläms :P annars rekomenderar jag den fett mycket

Freeradical hjälm..
jag´har iofs ingen, men jag tycker att den känns väldigt orejäl.....men det e bara min åsikt. Den e säkert skitbra.

///erik

Freeradical hjälm..
Har brillorna, fett snygga. Men tycker att dom sitter lite tajt , bredden mellan ögonen på insidan är lite liten,även om de ser feta ut när man kollar på dom. . Men är ändå nåt att rekomendera , snyggt spegel och så är dom billiga.

Freeradical hjälm..
Det är ju en cykelhjälm. Frigolit och plast, ska det bara bra, slår man i huvudet en gång måste man köpa ny. Nej en riktig alpinhjälm, som inte är i frigolit ska det vara! den är dock snygg och lätt!

Freeradical hjälm..
Jag var helt jävla inställd på att köpa free radicals-hjälmen. Sen kom jag till Stadium och provade, satt inte skönt ochh såg helt weird ut eftersom den är väldigt kort i pannan. Jag kan inte rekkomendera den till personer som i vanliga fall har M-L på hjälmar...
Däremot om du är en liten spillevink som har litet huvud sås kan de sitta skönare =D peace

edit:
Gelendesprung om du inte visste det så har free radicals och stadium ett sammarbete, därför säljs dessa grejor bara där, och de har t.ex. googles från electric. Så inte bara warp! ;D Och jag håller med om att de känns som en cykelhjälm...

Freeradical hjälm..
dom flesta hjälmarna är väll i frigolit?
tex giro 9mx o den e dyr så skit kan de inte vara. kalrt dom tar pengar för märket men de kan ändå inte va skit.

Freeradical hjälm..
jag tetstade den. som sagt den är orejäl. jag vill ha en riktigt vaderad hjälm och inte små kuddar. plus att skärmen på den verkar lätt att gå sönder för den gick att vicka tusen meter på fram och tillbaks. inte alls bra verkar den som.

Freeradical hjälm..
Seriöst.. Freeradicals hjälmarna håller riktigt dålig kvalitet. Det är bara ett patetiskt försök att krama ut pengar från oss konsumenter genom att använda freeradicalsvarumärket på en skit kass produkt (som likaväl skulle kunna säljas i en leksaksaffär el liknande) för att få den att verka bättre.

Satsa istället pengarna på en riktig hjälm som håller mer än en vecka.

Freeradical hjälm..
e-lias>>
scratchi>>
Warp är väl ett av Stadiums "house-brands"? d.v.s. stadium äger varumärket Warp.

Stadium sponsrar Free Radicals och vill i utbyte få använda varumärket Free Radicals för att sälja sportprylar, ett bra sätt är att använda det på produker som säljs i butiken. Billigaste sättet att ta fram en sådan produkt är att använda en produkt som redan finns (ex. Warp-hjälm) och lacka/dekorera om den med FreeRadicals-profil. Genast har man en hjälm som är långt mer populär än Warp-hjälmen som alla balla freeriders tycker är skit-töntig, detta trots att det kanske är samma hjälm.

Samma sak gäller i så fall goggles också.
Givetvis säljer stadium andra märken än Warp, Ica säljer inte bara "Icas egna cola" utan även CocaCola och Pepsi.

Min fråga var alltså: är det samma hjälm?

Freeradical hjälm..
den är absolut inte snygg, i affären kanske den ser OK ut, men inte i backen :s den är orejäl. efter en krsah måste man köpa ny hjälm. köp en pro-tec elr liknande, mkt mer prisvärd. peace =D

Tillbaka
Topp