Freeride bindning Elfgen -84 ?

Hilman

Ny medlem
Köpte en bräda och fick dessa bindningarna på köpet (http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=73_92&products_id=861)... Hade tänkt köra med dem men i princip hela bindningen är av plast. Dvs när bindningen är fastskruvad och man lutar sig framåt så llyfter hälsulan (i bindningen) 1 cm... Ska detta hända? Finns det stor risk att bindningen knäcks, någon som har varit med om detta?

Är den bara skräp?

MVH Anders - oerfaren brädinnehavare

Senast ändrad:
En freeride bindning skall inte vara MJUK, ju hårdare desto bättre! Har aldrig sett denna och med tanke på att den är så mjuk att den lyfter och det billliga priset så är jag rätt säker på att det är skräp. Måste ju va livsfarligt att åka med en så mjuk bindning... Släng skiten och satsa på en riktig bindning, att ha en bra bindning som funkar bra med bootsen är sjukt viktigt och kan betyda mer än en bra bräda. Lycka till!

Oj, de bindningarna skulle jag göra mig av med så fort som jag bara kan. Gå in i en erkänd bra snowboardbutik (beroende vart du bor) och prata med personalen.

Vad köpte du för bräda?

Låter inget lovande alls, ser ut som en bindning man spräcker första dagen. Jag har hört massor gott om Flux bindningar, om du är beredd att lägga 2000kr drygt. Men det är iofs ganska freestyle inspirerade bindningar så kanske inget om man vill ha en hård freeride bindning.

Hilman sa:
har hört mycket bra om custom så lutar åt att det blir ett par sådana
gör det! är en bra bind för ett grymt pris!

lycka till!

ps. du frågade i första inlägget om någon knäckt en bindnig, svaret är Ja det händer, personligen har jag knäckt totalt 5 stycken, 4st salomon och 1 par flow och det finns säkerligen flera andra med samma erfarenhet...

CustomX sa:
Hilman sa:

lycka till!

ps. du frågade i första inlägget om någon knäckt en bindnig, svaret är Ja det händer, personligen har jag knäckt totalt 5 stycken, 4st salomon och 1 par flow och det finns säkerligen flera andra med samma erfarenhet...
Har själv spräckt spännen till 3 bindningar så det är inte omöjligt på något sätt.

PlunTzkY sa:
CustomX sa:
Hilman sa:

lycka till!

Har själv spräckt spännen till 3 bindningar så det är inte omöjligt på något sätt.
Nej precis, tyvärr är det mer vanligt än ovanligt..

på dom som jag räknade upp har jag knäckt bottenplattan 4ggr (inte roligt! att landa och bara kliva ut, livsfarligt rena tur att jag har nästan alla led/korsband kvar..) och på flow´n knäckte jag backkappan..

räknar man med spännen rör det sig väl om ett tiotal...

mina försat var plast och funkad ealldeles utmärkt om du själv inte är av jätte bra klass så duger dom alldeles utmärkt det första året. jag föruttsätter att du inte åker allt för ofta så då duger dem för dig dom få gångerna du åker på semestern.

har du redan köpt nya bindningar eller? i så fall så tycker jag som jag sa förut att dom duger åt nubörjare

jepp blev ett par ride lx, skickade tillbaka bindningarna o fick ett bra pris på brädan jag köpte i paketet

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp